خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران :

بازاریان 47 درصد از اشتغال کشور و رونق اقتصادی را تشکیل می دهند

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۶۸۳

استاندار مازندران، گفت: بازاریان 47 درصد از اشتغال کشور و رونق اقتصادی را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، ربیع فلاح جلودار در همایش استانی روز ملی اصناف که در سالن اجتماعات بانک ملی استان برگزار شد با گرامیداشت  یاد و خاطره هفت هزار شهید اصناف در کشور و شهدای اصناف مازندران ، اظهار داشت: اصناف و بازار در طول تاریخ نقش سازنده در سرنوشت این کشور ایفا کرده اند.
وی افزود:  حضور پرشور اصناف در به ثمر نشاندن پیروزی انقلاب اسلامی، در هشت سال جنگ تحمیلی و در دیگر صحنه های کشور و همچنین در بخش اقتصادی نقش سازنده ای داشته و دارند.
استاندار مازندران ، گفت: بیش از 80 درصد از اصناف و بازاریان استان دارای مدرک دیپلم هستند و این نشان از آن دارد که بازاریان استان قشر روشنفکر و با نگاه دانایی به بازار نگاه می کنند.
وی ادامه داد: 25 درصد از فعالان اصناف استان تولید کننده هستند  و همچنین 31 درصد از جمعیت اصناف را واحدهای صنفی و خدماتی تشکیل می دهند.
فلاح با بیان اینکه امروز می بایست فعالیت ها بر مبنای دانایی و دانش محوری حرکت کند ، عنوان کرد: بازاریان 47 درصد از اشتغال کشور و رونق اقتصادی را تشکیل می دهند.
وی نقش بازاریان در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم برشمرد و افزود: نقش بازاریان در این شاکله هایی که مطرح شد بی بدیل بوده است.
استاندار مازندران ادامه داد: ما موظف هستیم در بخش تولیدی و صنفی بیش از 353 واحد نیمه تمام یا دارای ظرفیت پایین را توسعه دهیم و این امر در سال 95 باید به عنوان فعالیت اولیه ما محسوب شود.
فلاح عنوان کرد : در سال گذشته برای راه اندازی واحدهای صنفی استان بیش از 650 مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشتیم که در ادامه همین مصوبات 300 واحد تولیدی که به نوعی با بانکها و مالیات مشکل داشتند ، مشکلشان مرتفع شد.
وی  با بیان اینکه ضرورت دارد تا  در ارائه خدمات به بازاریان و رفع مشکلات اصناف ستاد  تسهیل رفع موانع در ارتباط با اصناف در استان شکل گیرد، افزود: می طلبد تا مباحث اشتغالزایی و مهارت آموزی به عنوان هدف اصلی  در این کارگروه لحاظ شود.
فلاح با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی بازار همچنان سرو پا بوده و به مرد م خدمات ارائه می کند استحکام این امر را در وفاق و همدلی در زمینه های مختلف در استان عنوان کرد.
وی به عملکرد خوب و شایسته خبازان در سطح استان اشاره کرد و گفت: حاصل تلاش و همت این قشر از جامعه همه روزه بر سر سفره شهروندان مشهود است بنابراین ضرورت دارد تا از این قشر زحمتکش جامعه به نحو مطلوب و شایسته قدردانی شود.
استاندار مازندران ضمن تقدیر و قدردانی از خبازان از آنان خواست تا با رعایت نکات ضایعات نان را به حداقل برسانند زیرا تا نان به چرخه تولید وارد شود مرارت های زیادی  از سوی کشاورزان در این میان کشیده می شود که به ثمر رساندن این امر نیز مستلزم برنامه ریزی  درست است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز