خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای شهری مازندران در نشست خبری اعلام کرد:

بدهی 66 میلیاردی آبفای مازندران به پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۸۱۷

امید داریم 41 میلیارد تومان ازاین مبلغ از طریق اوراق مشارکت و بانک توسعه اسلامی تخصیص تا بتوانیم این بدهی را جبران کنیم.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران گفت: آب جایگزینی ندارد، آب زیرساخت‌های بشری است، آب تولید نشدنی و جایگزینی ندارد و در هزاره سوم جنگ آب را در جهان داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ذبیح الله ذاکری صبح امروز در نشست خبری هفته صرفه جویی مصرف آب با بیان اینکه مصرف صحیح کردن بهتر از اسراف در مصرف آب است گفت: دین مبین اسلام بر صرفه جویی در منابع آب تاکید دارد و ما با صرفه جویی می‌توانیم مدیریت مصرف را بهینه داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه مازندران استانی مسافرخیز بوده و همواره باید مدیریت مصرف آب بهینه باشد، گفت: اگر مشترکان در مصرف آب 10 درصد کمتر مصرف کنند، کمترین مشکل را در مورد کمبود، افت یا قطعی آب در فصل تابستان داشته باشیم.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران اصلاح قوانین و مقررات، اصلاح تاسیسات و تجهیزات، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و آموزش همگانی را مهمترین روش های اصلاح الگوی مصرف عنوان و تصریح کرد: آب این مایه حیات در واقع امانتی است که پیشینیان به ما دادند و ما آن را باید به آیندگان تحویل دهیم لذا مصرف بهینه و استفاده درست از این مایه حیات ضروری و مهم است.

ذاکری اضافه کرد: در حفظ محیط زیست و افزایش سرمایه‌گذاری دولت، اختصاص عادلانه و مصرف بهینه آب از مهم‌ترین مواردی است که لازم است آب برای نسل‌های آینده حفظ شود.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران در قسمت دیگری از سخنان خود بیان داشت:شرکت آبفا مازندران در تأمین آب 150 روستا را در سطح استان زیر پوشش دارد و در این بین 314 روستا نیز توسط آب و فاضلاب شهری استان تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

وی افزود: در سال گذشته آبی که تولید و آماده برای فروش 251 مترمکعب بوده است و 177 میلیون مترمکعب فروش رفت.

ذاکری با بیان اینکه 5/29 درصد پرت آب داریم، گفت: 9 هزار و 168 لیتر در ثانیه آب تولید می‌شود که از این میزان توسط 283 حلقه چاه، 29 دهنه چشمه و سه باب سد شهید رجایی، سد البرز و سد میجران در رامسر آب تولید می‌شود.

مدیرعامل آبفای مازندران، میزان اعتبارات ملی و استانی سال 94 این شرکت را بالغ بر 88 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تنها 16 میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است.

ذاکری با بیان اینکه آب و فاضلاب مازندران بالغ بر 66 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است، افزود: امید داریم 41 میلیارد تومان ازاین مبلغ از طریق اوراق مشارکت و بانک توسعه اسلامی تخصیص تا بتوانیم این بدهی را جبران کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه استفاده از آبهای زیرزمینی به صورت غیرمجاز در مازندران به وفور صورت می‌گیرد گفت:  یک‌سری محدودیت‌های قانونی داریم که ما به‌عنوان دستگاه خدماتی برای انتقال هر انشعاب باید قانونی رفتار کنیم.

ذاکری چالش شرکت آب و فاضلاب مازندران را استفاده کمتر از هفت درصد آب‌های سطحی ذکرکرد و ادامه داد: وقتی برداشت ما از تقاضا بیشتر باشد سفره‌های آب زیرزمینی در بحث کیفیت اثرگذار است.

مدیرعامل آبفای مازندران قیمت تمام شده بخش فاضلاب را به ازای هر مترمکعب 12 هزار و 791 ریال عنوان کرد و افزود: 30 درصد از کل اعتبارات مصوب ما در قالب 26 میلیارد تومان تخصیص یافت و 3/16 میلیارد تومان از خزانه دریافت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز