خبرگزاری کار ایران

مدیرکمیته امداد شهرستان بهشهر:

ساخت مسکن برای 8 خانواده یتیم فاقد مسکن/48نفر در نوبت جهیزیه

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۶۷۲

در سال گذشته طبق تعهد ما به استان ملزم به ایجاد 219 فرصت شغلی در شهرستان بودیم که با همت و تلاش خیرین و بانک های عامل برای 347 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، مدیرکمیته امداد شهرستان بهشهر در مراسم جشن رمضان که شب گذشته با حضور مسئولان و خیرین بهشهری در سالن بصیرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: جشن رمضان با هدف کمک به نیازمندان هر ساله برگزار می شود تا این حمایت ها بخشی از مشکلات و دغدغه های مالی افراد تحت پوشش را رفع کند.
 
سیدموسی عمادی با بیان اینکه فعالیت های این اداره در راستای توانمندسازی خانواده ها و کاهش فقر در جامعه می باشد افزود: در سال گذشته طبق تعهد ما به استان ملزم به ایجاد 219 فرصت شغلی در شهرستان بودیم که با همت و تلاش خیرین و بانک های عامل برای 347 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
 
وی با اشاره به احداث مسکن روستایی برای 12 خانوار در سال گذشته ادامه داد: در خلیل شهر زمینی توسط خیری اهدا شد که در این زمین برای 16 خانوار شهری  مسکن ساخته شد که در مراحل پایانی کار می باشد.
 
مدیرکمیته امداد شهرستان بهشهر با اشاره به ساخت مسکن برای 8 خانوار یتیم فاقد مسکن گفت: با تفاهم نامه سه جانبه میان کمیته امداد شهرستان ، موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) و اداره اوقاف شهرستان،  کلنگ ساخت این مسکن در آینده زده می شود که زمین این ساختمان  از سوی اداره اوقاف واگذار شد و 15 میلیون اعتبار استانی برای هر واحد اختصاص یافت که مابقی هزینه از سوی موسسه نامبرده تأمین می شود.
 
عمادی ترکامی تأمین جهیزیه نوعروسان رایکی دیگر از دغدغه ها دانست و گفت: در سال گذشته برای 160 نفر از جوانان تحت پوشش فرصت ازدواج ایجاد شد که از محل اعتبارات دولتی برای 85 نوعروس (به ازای هر نفر مبلغ دو میلیون تومان ) جهیزیه تأمین شد و در ادامه با حمایت خیرین بهشهری،  جهیزیه 50 نوعروس تأمین و در بهمن 94 به انان تحویل داده شد و در حال حاضر 48 نفر در نوبت جهیزیه می باشند.
 
وی با اشاره به 520 دانش آموز و 140 دانشجوی تحت پوشش ادامه داد: اگر حمایت ها و کمک های خیرین نبود چه بسا این جوانان و نوجوانان در معرض آسیب های اجتماعی مختلف قرار می گرفتند.
 
این مسئول  تعداد فرزندان یتیم تحت پوشش را 217 یتیم اعلام کرد و گفت: 75 بیمار صعب العلاج نیز تحت پوشش هستند که ماهانه مبلغ صد هزار تومان به آنان  کمک می شود.
 
عمادی یادآور شد:3450 خانوار مددجوی تحت پوشش به عبارت دیگر 6720 نفر تحت پوشش کمیته امداد می باشند که حدود چهار ونیم درصد جمعیت شهرستان را در بر میگیرد البته باید گفت براساس شاخص ها بیش از 95 درصد خانواده های تحت پوشش نیازمندان واقعی می باشند.
 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز