خبرگزاری کار ایران

معاون مدیر‌کل ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی

ترویج کشاورزی موجود جوابگوی خواسته‌های ما نیست

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۸۹۰

معاون مدیر‌کل ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ترویج کشاورزی موجود جوابگوی خواسته‌های ما نیست و نظام ترویج موجود به دلیل ناکارآمدی باید تغییراتی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی اسداله‌پور  امروز در جلسه شورای ترویج منطقه یک کشور( استان‌های تهران، گلستان، مازندران، گیلان، قم و سمنان) که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد اظهار کرد: پیشانی فعالیت‌ها در معاونت ترویج بحث نظام نوین کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به چالش‌هایی که در بخش کشاورزی وجود دارد چاره‌ای نداریم به‌جز تغییر و دگرگونی در نظام ترویج حاکم کنیم.
 
معاون مدیر‌کل ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کنیم، گفت: ترویج کشاورزی موجود جوابگوی خواسته‌های ما نیست و نظام ترویج موجود به دلیل ناکارآمدی باید تغییراتی ایجاد شود.
 
اسداله‌پور با اشاره به اینکه تیمی طراحی شد تا مطالعاتی از نظام‌های ترویج سایر کشورهای در حال توسعه را بررسی کند، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که نظام ترویج کشورهای در حال توسعه دارد این است در بحث سیاست‌گذاری و سطوح عملیاتی عرصه‌ها توجه چندانی ندارند که در نظام موجود این مشکلات برطرف شده است.
 
وی اظهار کرد: تدوین سیاست ملی در سطح کلان، تدوین برنامه عملیاتی توسط دانشگاهیان و نخبگان و اعمال اصلاح ساختار فعالیت‌های ترویجی از راهکارهای کشورهای در حال توسعه برای اتفاقات جدید در نظام نوین ترویج کشاورزی است.
 
معاون مدیر‌کل ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: برای حمایت در نظام نوین ترویج کشاورزی برای اولین بار از اعتبارات هزینه‌ای 23 میلیارد تومان در بخش ترویج و 78 میلیارد تومان در بخش تملک پیش‌بینی شده است.
 
اسداله‌پور با بیان اینکه اگر قرار است اتفاقی در بخش کشاورزی بیفتد از بخش ترویج کشاورزی امکان‌پذیر است، گفت: سیاست‌های سال 95 وزارت جهاد کشاورزی اجرایی کردن نظام نوین ترویج کشاورزی در کل کشور است.
 
وی اظهار کرد: عملیات ترویج کشاورزی دارای سه موُلفه تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی، مدیریت دانش و پهنه‌بندی عرصه‌ها است.
 
معاون مدیر‌کل ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: یکی تز اهداف اصلی نظام نوین ترویج کشاورزی، محور قرار دادن بهره‌برداران و مشارکت کامل بهره‌برداران در فرآیند توسعه بخش کشاورزی است.
 
اسداله‌پور با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی در پهنه‌ها باید ظرفیت‌سازی و نهاد‌سازی صورت گیرد، افزود: امکانات دولت پاسخگوی تحت پوشش قرار دادن همه بهره‌برداران نیست و باید از تمام ارگان‌ها و تشکل‌های دولتی و غیر‌دولتی استفاده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز