خبرگزاری کار ایران

علی پیرفلک مشاور استاندار مازندران:

خرید کالای قاچاق به اشتغال کارگر خارجی کمک می کند

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۵۴۷

با پراکندگی و عرضه کالاهای قاچاق، کشف انها در استان های مرکزی و مازندران دشوار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، مشاور استاندار مازندران ر جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان بهشهر که امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهایی قرار گرفته که با مسائل مختلف امنیتی ، اقتصادی مواجه هستند که این مسائل بر روند حفاظت از مرزها تأثیر منفی گذاشته است.

پیرفلک با بیان اینکه برخی استان های مرزی ایران به طور فزاینده ای از معضل قاچاق رنج می برند افزود: کالاهای قاچاق چرم وبرنج از کشورهای شرقی، کالاهای برقی،صنعتی ، آرایشی و بهداشتی از جنوب و کشورهای حاشیه دریای خلیج فارس ، تجهیزات ماهواره و مشروبات الکی  از کشورهای غربی وارد کشورمان می شوند.
 
وی با اشاره به کشف زیاد حتی به صورت کانتینری محموله ها در استان های مرزی ادامه داد: با پراکندگی و عرضه کالاهای قاچاق، کشف انها در استان های مرکزی و مازندران دشوار می شود.
 
دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه کالا و ارز مازندران با بیان اینکه جمعیت مازندران و گردشگر پذیربودن این استان شرایط را برای تقاضای زیاد  فراهم می آورد اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و تبلیغات مناسب می تواند به شناخت و اگاهی مردم نسبت به کالاهای قاچاق و غیرقاچاق بیفزاید تا با همراهی مردم بتوانیم به اهدافمان در مبارزه با کالاهای قاچاق دست یابیم.
 
پیرفلک با اشاره به اینکه قاچاقچیان حریم کشورها را رعایت نمی کنند افزود: فعالیت های قاچاقچیان کاهش درآمدهای دولت، اختلال  در اجرای برنامه های اقتصادی دولت ، تغییر فرهنگ جوامع ، قانون شکنی ، میل به مصرف کالاهای قاچاق رابه دنبال دارد که می تواند واحدهای تولیدی را تعطیل و ضربات جبران ناپذیری را به کشور وارد کند.
 
وی ادامه داد: همگان باید بدانند که با خرید کالای قاچاق به بیکاری جوانان ایرانی و اشتغال کارگر خارجی کمک می کنند.
 
مشاور استاندار مازندران با اشاره به نقش موثر تبلیغات در افزایش آگاهی مردم اضافه کرد: بهترین راه برای مبارزه با کالاهای قاچاق همکاری کمیسیون شهرستان در قالب تیم های بازرسی و نظارت است که در قدم نخست باید راه های ورود کالاهای قاچاق به شهرستان و سر شبکه ها شناسایی شوند و از اختیارات قانونی برای حل مشکل استفاده کرد.
 
پیر فلک با بیان اینکه در برخورد با قاچاقچیان کالا رودربایستی، محافظه کاری را کنار بگذارید وبی رحمانه با افراد متخلف برخورد کنید تصریح کرد:از قوی ترین و پاک ترین نیروها در شناسایی و برخورد با قاچاقچیان کالا استفاده کنید و ماحصل فعالیت های انان را به مردم اطلاع رسانی کنید که همین موضوع در پیشگیری نقش بسزایی دارد.
 
وی گزارش عملکرد مبارزه با قاچاق کالا و ارزسال 94 در شهرستان بهشهر را خوب ارزیابی کرد و بر اسناد بالادستی به عنوان برنامه راه تأکید کرد.
 
دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه کالا و ارز در مازندران با اشاره به کشف مشروبات الکی در بندر امیرآباد در طی بازدید، از فرماندار شهرستان بهشهر خواست تا با نظارت دقیقتر بر ورود کانتینرهای کالاهای قانونی  ومسیر کالاها ، کالاهای قاچاق جاسازی نشود و محموله ها از مسیر اصلی منحرف نشوند.
 
پیرفلک در ادامه این جلسه مبارزه با قاچاق طلای خارجی و فلزات گرانبها، مبارزه با البسه خارجی قاچاق، مبارزه با خرید وفروش و عرصه لوازم بهداشتی- آرایشی قاچاق نمونه هایی از طرح های محوری سال 95 اعلام کرد.
 
وی تصریح کرد: سالانه باید ایست و بازرسی ها در راه های ورودی ، خروجی و میان بر ها مستقر شوند تا نظارت بیشتری بر حمل و نقل کالاها صورت گیرد.
 
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی ونظارت بر مبارزه کالا وارز مازندران  در پایان از کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان بهشهر خواست که ابلاغ  اقدامات و برنامه ها  افزایش 25 درصدی عملکرد و کشفیات را به دنبال داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز