خبرگزاری کار ایران

معاون امور مسافری راه آهن کشور خبرداد:

بازسازی و بهسازی ایستگاه‌های قدیمی مسیر ریلی کشور

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۸۷۳

معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران از بازسازی و بهسازی ایستگاه‌های قدیمی مسیر ریلی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ؛ محمد راشدی امروز در پنجمین نشست هم‌اندیشی رؤسای گروه مسافری نواحی راه آهن کشور ی در ساری با اشاره به اهمیت بخش مسافری در راه آهن اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر با شکل گرفتن گروه مسافری در نواحی، اتفاقات خوبی در بخش مسافری راه آهن رخ داده است.

وی افزود: در حوزه خدمات مسافری در حال حاضر چندین طرح شامل توسعه شبکه ریلی، احداث ایستگاه‌های جدید، توسعه و باز سازی ایستگاه‌های قدیمی، ایجاد نمازخانه، سکو، زیر گذر، تجهیز ایستگاه‌ها به پله برقی در دست اجرا است.

راشدی با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل ونقل ریلی از ضرورت باز سازی سالن‌های مسافری در حال بهره‌برداری بعنوان یک اولویت در این حوزه نام برد و گفت: در حال حاضر در اکثر نواحی، ریل باس‌های جدید جایگزین قطار های محلی شده و سالن‌های فرسوده‌ای که استاندارهای لازم جهت جابجایی مسافر را ندارند نیز جهت باز سازی از چرخه سیر خارج شده و در صورت باز سازی و داشتن شرایط مناسب مجوز ورود به چرخه سیر را خواهند گرفت.

وی با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب توسط شرکت های فعال در بخش مسافری به مسافران، گفت: رؤسا و دست اندرکاران گروه‌های مسافری باید با حداکثر توان و شناسایی نیازهای مسافران، بر عملکرد شرکت های پیمانکار  نظارت مستمر در همه امور داشته و با رفع کاستی‌های موجود پاسخ گوی مردم باشند.

همچنین در این نشست مدیر‌کل راه آهن شمال افزود: توسعه و جایگزینی ناوگان نو  و بازسازی شده بجای ناوگانهای فرسوده و قدیمی سرعت خوبی پیدا کرده است.

یوسف گران پاشا افزود: با تشکیل گروه های مسافری ،کار تخصصی در راستای نیاز سنجی و شناخت نقاط ضعف و قوت این بخش بخوبی در حال انجام است و افزایش تقاضای سفر با قطار در این چند سال گویای این مهم است که مردم به  آرامش و امنیت بالای سفرهای ریلی پی برده است.

وی کاهش توقف در حرکت قطار ها را یکی از عوامل افزایش سرعت رسیدن به مقصد برای مسافران نام برد و افزود: خوشبختانه در این چند سال به این امر بسیار توجه شده و با تمهیداتی که اندیشیده شده است شاهد کاهش چشمگیر تاخیر قطار های مسافری بوده‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز