خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران :

طرح افزایش پایداری شبکه برق مازندران نیازمند اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۸۲۲

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: طرح افزایش پایداری شبکه در استان منتظر40 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، قاسم شهابی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر گفت :بیش از یک‌میلیون و 240 هزار نفر مشترک توزیع برق  اعم از خانگی ، تجاری ، کشاوری و اداری  از گلوگاه تا آمل وجود دارند که 27 هزار دستگاه ترانس کار انتقال ترانس را در 25 هزار کیلومتر انجام می‏‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کاهش تلفات برق افزود: سال گذشته در مازندران تلفات برق از رقم 8/16دهم درصد به 9/14 دهم درصد کاهش یافت .

شهابی ادامه داد : امیدواریم این عدد در سال 95 با توجه برنامه ریزی های که صورت گرفت به 12 درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه میزان مشترکان غیرمجاز توزیع برق استان مازندران  نسبت به استانهای دیگر بالاست اظهار داشت : به دلیل شرایط محیطی مازندران در بحث تلفات برق در رتبه بالا قرار(در بخش غیر فنی ) دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: با اقدامات نظارتی که سال گذشته داشتیم توانسته ایم بسیاری از این موارد را  شناسایی و با آنها برخورد قضایی کنیم .

وی همچنین  از تلاش برای نظارت بیشتر برخی از مناطق آلوده به منظور جلوگیری از دستکاری و برق دزدی در استان خبر داد و افزود: بازرسی گروه های نظارتی برای این منظور بیشتر خواهد شد .

شهابی در ادامه با اشاره به کاهش تعداد متقاضیان شبکه توزیع گفت : تعداد متقاضیان در صف انتظار ما 15 هزار نفر بودند که با اقدامات انجام شده به 7 هزار نفر رسیدند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: در سال 93 ،51 هزار و 430 انشعاب خریده ایم اما به دلیل کمبود کنتور 45 هزار و 900 کنتور نصب کردیم اما در سال 94 55 هزار و 500 انشعاب خریداری که 57 و 250 کنتور نصب کردیم .

وی ادامه داد : همه کنتورهای نصب نشده سال 93 را در سال 94 نصب شدند.

شهابی  از کاهش زمان دریافت کنتور برق از حدود دو سال به شش ماه خبرداد و گفت :همچنین کاهش متوسط واگذاری انشعاب برق از 19 روز در سال گذشته به 11 رسید.

وی  افزود: 3 هزار نفر در سال 93  از طریق دفتر پیشخوان دولت تقاضای نصب کنتور کرده اند که در سال 94 این عدد به هزار نفر افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام اینکه طرح افزایش پایداری شبکه در استان منتظر اعتبار 40 میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: 30 تا 40 درصد ناپایداری در شبکه داریم که در صورت تامین اعتبار مشکل مطرح شده رفع می‎شود.

شهابی با بیان اینکه در حالت عادی میزان برق مصرفی مازندران به 700 مگاوات است  اما در ایام تابستان این مقدار به دو برابر بیشتر از مصرف فعلی عدد معادل هزار و 700 مگاوات می‌رسد  ، تاکید کرد؛ مشترکان برق در زمان پیک مصرف در استان مدیریت مصرف را در برنامه کاری خویش قرار دهند .

وی  از اعمال پاداش برای صنایعی که مصرف درست برق دارند ، خبر داد و یادآور شد :  بدلیل محدودیت در مصرف سالانه هشت تا 9 میلیارد ریال از این بخش به صنایع استان پاداش داده می شود .

شهابی با اشاره به بدهی مشترکین به شرکت توزیع  گفت :مشترکان برق استان 557 میلیارد ریال به این شرکت بدهکار هستند .

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد : شرکت آب و نهادهای نیروهای مسلح 270 میلیارد ریال ، مشترکان خانگی 240 میلیارد ریال ، 50 میلیارد ریال دستگاه ها وادارات دولتی به شرکت توزیع برق بدهکارند.

وی گفت: با توجه به ضوابط قانونی اکثر این مطالبات پس از دریافت به خزانه دولت واریز می شود تا صرف امور اجرایی و اداری کشور شود .

شهابی تاکید کرد؛ تاخیر در پرداخت نکردن قبوض برق ، باعث کاهش خدمات و تعویق در اجرای طرح ها خواهدشد .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: مشترکانی که غیرحضوری و به‌موقع قبوض را پرداخت کنند از طریق قرعه کشی از خدمات تشویقی شرکت در قالب جوایز نقدی و غیر نقدی بهره‌مند  می شوند.

وی همچنین  از برنامه‌ریزی برای تقویت شبکه برق شهرستان ساری خبر داد و یادآور شد: پست فشار قوی بین ساری و قائم‌شهر در حال احداث است که با تکمیل و بهره‌برداری این پست در ماه جاری 400 ولت برق به شبکه مصرف مرکز استان اضافه می‎شود.

شهابی از محاسبه برق‌بها مشترکان مازندران  در لیست تعرفه مناطق گرمسیری خبر داد و یادآور شد: غیر از شهرهای رینه ، محمد آباد ، کجور ، بلده ، کیاسر بقیه نقاط استان در لیست مناطق گرمسیری قرار گرفته اند.

وی  یادآور شد:  این طرح از 15 خرداد ماه تا 15 شهریور ماه امسال و با 20 درصد تخفیف اعمال می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق در پایان سه عامل تکنولوژی ، فرهنگ و قیمت را در کاهش و مدیریت مصرف مهم عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز