خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی مازندران خبر داد:

بیش از 4 هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۸۸۸

کنترل ساخت و ساز خارج از بافت ، ارتقای سطح بهره وری اراضی کشاورزی ، اقتصاد مقاومتی و توسعه کشاورزی در روستاها مدنظر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، مدیرکل امور روستایی مازندران در نخستین کارگاه آموزشی مدیران دستگاه های خدمات رسان و دهیاران شهرستان های بهشهر ، نکاو گلوگاه با اشاره به اهمیت کلاس های آموزشی دهیاران اظهار داشت: در طی بازدیدهای میدانی در سطح روستاهای استان و براساس کمیسیون ماده 99 حدود 4 هزار و 23 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها است که از این تعداد 3 هزار و585 مورد جریمه ، 100 مورد قلع بنا ،338 مورد در سطح استعلام ، 67 مورد خارج از محدوده روستا و 10 درصد این آمار خارج از بافت می باشد.
 
عبدی با اشاره به نیاز بازنگری در طرح هادی روستایی افزود: کنترل ساخت و ساز خارج از بافت ، ارتقای سطح بهره وری اراضی کشاورزی ، اقتصاد مقاومتی و توسعه کشاورزی در روستاها مدنظر است.
 
وی ادامه داد: پروانه های ساختمانی براساس شیوه نامه های واگذار شده و 16 مورد فرم استعلام توسط دهیاری ها صادر می شود که کارشناسان نظام فنی روستایی بر تطبیق پروانه با مکان و متراژ ساختمان باید نظارت داشته باشند و هرگونه فعالیت های مالی دهیاری ها مانند مناقصه ،مزایده ، هزینه کرد اعتبارات ، مشارکت های مالی مطابق با آیین نامه ی دهیاری ها انجام شود.
 
مدیرکل امور روستایی مازندران به مشارکت فعال دهیاران با پروژه های عمرانی اشاره و خاطر نشان کرد: مازندران در سال های 1393 و 1394 رتبه برتر در آسفالت راه روستایی را به خود اختصاص داد و در حال حاضر 200 روستا نیز برای اجرای طرح هادی زیرسازی شده است اگر چه فعالیت های دیگری مانند بهداشت ، آب شرب و برق رسانی را نمی توان کتمان کرد.
 
 عبدی گفت: در نوروز 1394 بالغ بر یک میلیون و نهصد هزار نفر و در نوروز 1395 سه میلیون و صد هزار نفر در روستاها اقامت شبانه داشتند که با توجه به این استقبال گردشگران باید امکانات مناسبی را برای روستاها در نظر گرفت چرا که اکثر روستاهای مازندران ظرفیت گردشگری ، طرح های اقتصادی و اشتغال زایی را دارا می باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز