خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

ایجاد 8 سوئیت اختصاصی برای زایمان طبیعی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۳۸۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 17 در استان داریم که 8 مورد بلوک زایمانی و سوییت های اختصاصی برای زایمان می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علیرضا مردانشاهی در نخستین جشنواره زنان و زایمان طبیعی که در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار شد، اظهار داشت: سلامت مردم از شاخصه های مهم نظام سلامت در جامعه است.
وی افزود: یکی از مسائل مهم که در هر کشور باید مد نظر باشد مسئله سلامت است به گونه  ای که امروز تنها دغدغه بیماران تنها بیماری آنهاست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، گفت: همچنین در راستای سیاست های جدید جمعیتی مبنی بر کاهش پرداختی از جیب مردم، ترویج زایمان طبیعی و تدوین منطقی تعرفه زایمان طبیعی با رایگان نمودن  آن در بیمارستانهای دولتی اجرا گردید.
وی با بیان اینکه در گذشته هزینه درمان به عهده بیمار بود اما اکنون این هزینه به عهده دولت است، افزود: ارجاع بیمار از بیمارستان به بیرون توهین به مسئولان سلامت است.
مردانشاهی افزود: بیش از 110 تخت ویژه جزء برنامه هایاستان بوده که از این میزان برخی اجرا و مابقی در دست ساخت است.
وی افزود : همچنین اورژانس های بیمارستای در حال ساخت است و اصلاح ساختار تخت ها و ساخت هتلینگ از دیگر برنامه های مهم در حال اجرا می باشد.
مردانشاهی ادامه داد: برای توسعه جهانی هزاره سوم یکی از شاخص ها توسعه سلامت است که مهمترین آن ترویج زایمان طبیعی می باشد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در دنیا زایمان سزارین 15 تا 20 درصد است و متوسط کشوری ما نیز 56 درصد است  سال گذشته در استان مازندران 27 هزار تولد داتشیم که از این تعداد از این میزان 12هزار زایمان طبیعی بود یعنی 62درصد زایمان ها به صورت سزارین بود .
مردانشاهی در ادامه بیان داشت: در سال 94 نسبت به مشابه سال قبل 4 درصد در استان کاهش سزارین داشتیم  ولی هنوز با استاندارد فاصله زیادی داریم.
 وی افزود: بیش از 4هزار متر در استان فضا ی مناسب برای زایمان طبیعی مادران در نظر گرفته شد تا مادران بتوانند در  فضای امن و با تجهیزات کامل زایمان کنند.
مردانشاهی  افزایش تعرفه برای پزشکان را از جمله برنامه های وزارت بهداشت برای زایمان طبیعی عنوان کرد و گفت: می طلبد تا بانوان پزشک ترویج  زایمان طبیعی را در جامعه نهادینه کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 17 در استان داریم که 8 مورد بلوک زایمانی و سوییت های اختصاصی برای زایمان می باشد.
وی  از 9 هزار زایمان رایگان در بیمارستان دولتی در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: تلاش می شود تا زایماان ها را به حد مطلوب برسانیم و سزارین را کاهش دهیم مگر اینکه ضرورت برای سزاین طبیعی وجود داشته باشد.
مردانشاهی ادامه داد: لازم است تا زایمان  طبیعی را در جامعه ترویج دهیم این امر محقق نمی شود مگر اینکه همه دستگاه های ذیربط در این امر ورود پیدا کنند.
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز