خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه مازندران آغاز شد

همایش ملی توسعه پایدار گردشگری

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۹۲۸

مهدی رمضان زاده لسبونی گفت: تعداد 240 مقاله به دبیرخانه همایش توسعه پایدار گردشگری ارسال شد.

به گزارش ایلنا،  همایش ملی توسعه پایدار گردشگری امروز با حضور محققان و کارشناسان حوزه گردشگری کشور در دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران گشایش یافت.

رمضان‌زاده لسبونی با بیان اینکه تعداد 240 مقاله به دبیرخانه همایش توسعه پایدار گردشگری ارسال شده است، گفت: از مجموع مقالات ارسال شده, تعداد 200 مقاله داوری شده که 80 مقاله به صورت سخنرانی و 75 به صورت پوستر در این همایش ارائه می‌شود.

دبیر علمی همایش توسعه پایدار گردشگری اظهار داشت: گردشگری و توسعه پایدار, جوامع محلی، گردشگری فرهنگی و هنری و توسعه جوامع محلی از جمله محورهای این همایش به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم محلی به عنوان یکی از ضوابطی که اغلب برای دستیابی به پایداری در هر برنامه جدید گردشگری ضروری شناخته می‌شود، افزود: امروزه گردشگری در جهان توسعه فراوانی یافته و بسیاری از کشورها از این رهیافت توانسته‌ به منافع اجتماعی، اقتصادی و حتی زیست محیطی از جمله ایجاد اشتغال‌زایی، کسب درآمد، توسعه و تعامل اجتماعی، حفاظت از محیط زیست دست یابند.

رمضان‌زاده افزود: گردشگری مبتنی بر طبیعت، اکوتوریسم و ژئوتوریسم و توسعه جوامع محلی، گردشگری روستایی، عشایری و کشاورزی و توسعه جوامع محلی، گردشگری مذهبی، آیین‌های مذهبی و توسعه اجتماعات محلی و توسعه جوامع محلی از دیگر محورهای برگزاری همایش توسعه پایدار گردشگری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز