خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مازندران:

۹۰ درصد متکدیان مازندران حرفه‌ای هستند

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۹۷۸

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران از اجرای طرح ساماندهی متکدیان در استان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد متکدیان مازندران به‌صورت حرفه‌ای تکدی‌گری می‌کنند.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری آمل، علیرضا یونسی در جلسه استانی ستاد ساماندهی و جمع‌آوری متدکیان که با حضور شش فرمانداری شهرستان مازندران واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل، با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد به عنوان حرفه‌ای به این کار می‌پردازند، اظهار داشت: یکی از این عوامل رشد این امر دلسوزی نابجای مردم است و بدلیل احساس تکلیف به این افراد کمک می‌کنند و ناخودآگاه به این سیستم‌ها دامن می‌زنند.

وی از شهروندان استانی خواستار عدم کمک‌رسانی به این افراد شد و گفت: ما دستگاه‌هایی برای یاری‌رساندن به خانواده‌های بی‌بضاعت داریم و هم‌استانی‌ها می‌توانند در راه درست این کمک‌ها را انجام دهند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه پدیده‌ تدکی‌گرایی آثار روانی در بین افراد جامعه ایجاد می‌کند و یک دید منفی نیز بین کارگزاران دولتی ایجاد می‌کند، افزود: آنها این افکار به ذهن‌شان می‌رسد که چرا به این افراد کمک‌رسانی نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه در شهرستان‌ها سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی در این حوزه به کار تبلیغاتی بپردازند تا بی‌دلیل به مردم کمک نکنند، گفت: در زمینه توانمندسازی این متکدیان از سوی دستگاه‌ها تلاش‌هایی صورت گیرد و پس از غربالگری با هماهنگی ستاد و کمک اداره کار و رفاه اجتماعی این افراد نیازمند مشغول بکار شوند.

یونسی با اشاره به مسئله اتباع بیگانه به عنوان افراد متکدی، یادآور شد: با وجود سازوکارهای اتباع بیگانه این افراد به یک مکانی انتقال داده شد تا در مورد آنها تعیین و تکلیف صورت گرفته و به کشورمان برگردانده شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در زمینه تشکیل این نشست با شش فرمانداری و شهرداری این استان جهت هزینه سرانه متکدیان این شهرها برای هر متکدی را برآوردی بر311 تومان بیان و گفت: در این هزینه‌ها با توجه به میزان جمعیتی 125 میلیون تومان برای آمل، بابل 153 میلیون تومان، بابلسر 40 میلیون، 30 میلیون برای محمودآباد، 20 میلیون برای فریدونکنار و 34 میلیون تومان در هر فصلی هزینه‌ها واریزی محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون طرح جمع‌آوری متکدیان در شهرستان تنکابن اجرایی و خواستار اجرای  این طرح در این شش شهرهای مرکزی استان هستیم، تصریح کرد: پیشنهاد استان در این است به تناسب میزان این هزینه و با توجه به مجموعه جمعیتی هر شهرستانی در نظر گرفته و سهم آن مشخص و فصلی پرداخت شود تا به شهرداران و شوراها فشار نیاید.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح از بین شهرداران این شش شهرستان، دو نفر انتخاب و صاحب حساب شوند و یک نفر از سوی بهزیستی آمل معرفی شود تا با این سه نفر هزینه‌ها با نظارت این افراد صورت گیرد.

یونسی گفت: متکدیان این شش شهرستان پس از جمع‌آوری به مرکز حیات نو شهرستان آمل انتقال داده می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز