خبرگزاری کار ایران

انتشار فراخوان جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۶۳۰

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اعلام فراخوان جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مازندران و آغاز به کار دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، عباس زارع با اعلام این خبر گفت: پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مازندران با هدف ارج نهادن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، ارتقای محتوا و کیفیت رسانه‌های استان، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌های استان، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره شامل بخش‌های مختلف از جمله گزارش (خبری، تحقیقی)، مقاله، سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس (خبری و غیرخبری)، طنز اجتماعی، طراحی و صفحه آرایی و  کاریکاتور می باشد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره محورهای جشنواره گفت: تبیین کارکرد رسانه ها با محور نگاه منصفانه، نقد مشفقانه، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، چالش های اجتماعی- آسیب های اجتماعی( طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، مسجد و نماز، امر به معروف و نهی از منکر، میراث فرهنگی و گردشگری، حجاب و عفاف، کتاب و کتابخوانی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، هنر و رسانه، محیط زیست (جنگلها، مراتع، بحران آب)، توسعه استانی( فرهنگی- سیاسی – اجتماعی – اقتصادی – گردشگری و...) و مدیریت مصرف ( گاز – برق – آب – نان و...) ، از محورهای این جشنواره است.

این مسئول درباره شیوه ارسال آثار توسط اهالی رسانه به این جشنواره، تصریح کرد: آثار این جشنواره صرفاً از طریق سایت pressfestival.ir پذیرش می شود و اصحاب رسانه می بایست با ورود به این سامانه، ثبت نام در سایت و اخذ کدکاربری و رمز عبور، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

زارع با بیان اینکه ١٨ خرداد آخرین مهلت ارسال آثار است و اختتامیه جشنواره هم ١٧ مرداد همزمان با روز خبرنگار برگزار می‌شود، گفت: آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی ١٥ خردادماه ٩٤  تا ١٥ خرداد ماه ٩٥ در یکی از سرپرستی های نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه خبری استان منتشر شده باشد.

وی تأکید کرد: هر متقاضی تنها می تواند در ٢ بخش و در هر بخش ٣ اثر را برای شرکت در جشنواره ارائه دهد و در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف می‌کند.

گفتنی است حسین مرتضوی از فعالان مطبوعاتی شهرستان ساری که سابقه برگزاری جشنواره مطبوعات را هم دارد به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز