خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای خبرداد:

ایجاد بیش از3هزار واحد مشاغل خانگی در مازندران/ اجرای یکهزار پروژه جهادی در دستورکار بسیج سازندگی

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۳۱۳

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران از ایجاد سه هزار و 500واحد اشتغال خانگی و اقتصاد مقاومتی با اعتبار 40میلیاردتومان در سال جاری در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران از ایجاد سه هزار و 500واحد اشتغال خانگی و اقتصاد مقاومتی با اعتبار 40میلیاردتومان در سال جاری در استان خبرداد و گفت: همچنین بسیج سازندگی اجرای یکهزار پروژه اردوهای جهادی با موضوع عمرانی را متهعدشده است.
سرهنگ غلام‌رضا شریعتی،  امروز(13اردیبهشت) در نشست خبری با موضوع اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی-محرومیت زدایی در آستانه سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان رهبرمعظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای، عنوان داشت: توسعه و عمران روستایی، بکارگیری و ایجاد بستر کار لازم برای جوانان در قالب اردوهای جهادی و ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی ماموریت سه گانه بسیج سازندگی با هدف رفع محرومیت از زندگانی هموطنان ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه های عمرانی کوچک و زودبازده در حوزه های مختلف استان نظیر آب، بهداشت، راه و ...با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی در دستور کار بسیج سازندگی است، گفت: غنی سازی اوقات فراغت و تبیین نقشه راه برای آینده سازان کشور جهت داشتن زندگی آسان نیز درقالب اردوهای جهادی مورد توجه این نهاد مقدس است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران افزود: تبلیغ، تبیین و عملیاتی شدن سیاست های کلی مقام معظم رهبری(حفظه الله) درخصوص اقتصادمقاومتی نیز جزء ماموریت های بسیج سازندگی استان می باشد.
وی با بیان اینکه در مدت سه سال گذشته قریب به 12هزار اقتصاد خرد در حوزه اشتغال خانگی و روستایی(کشاورزی) در 14عرصه بسیج سازندگی به مرحله اجرا رسیده، خاطرنشان کرد: امنیت غذایی و درمانی(کاشت گیاهان دارویی) از ماموریت های مهم این بخش بوده است.
سرهنگ شریعتی به جذب اعتباری بالغ بر33میلیارد تومان در حوزه اقتصادمقاومتی به همت بسیج سازندگی استان ویژه سال94 اشاره کرد و گفت: همچنین 2هزار و 950واحد اقتصاد خرد با اعطای تسهیلات از سوی بسیج سازندگی در سراسرمازندران ایجاد شده است.  
وی با بیان اینکه توانمندسازی مردم و آشناسازی آنها با حوزه اجرا و عمل در ایجاد کارآفرینی مورد توجه بسیج است، یادآورشد: شهرستان بابل قریب به یکصد صنایع تبدیلی خانگی به همت بسیج جامعه زنان در سال 94 ایجاد نموده که رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ شریعتی با تاکید اینکه حوزه آموزش و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه با هدف ورود در حوزه اقتصاد و ایجاد کسب و کار بیش از گذشته مورد توجه بسیج سازندگی است، اظهار داشت: قرار گاه رسانه با هدف معرفی الگوهای موفق اقتصادمقاومتی به جامعه به ویژه نسل جوان در بسیج سازندگی استان فعالیت می کند.
وی از ایجاد بازارچه های دائمی عرضه محصولات اقتصادمقاومتی در همه شهرستان های استان در سال جاری خبر داد و افزود: شرکت های پشتیبان نیز با هدف حمایت از تولیدکنندگان برای عرضه محصولات دست ساخته و نیمه ساخته در منزل و یا کارگاه های کوچک، در استان فعالیت می کنند.
سرهنگ شریعتی با تاکید اینکه یکی از مختصات اقتصادمقاومتی مردمی کردن آن است، بیان داشت: براین باور معتقداست که همگان بایستی در حوزه تبلیغ، ترویج و تبیین اقتصادمقاومتی پای کار بیایند.
وی با اشاره به اینکه تبلیغ در حوزه اقتصادمقاومتی انحصاری نیست، گفت: حضور در مجامع دانشجویی و دانش آموزی، پایگاه های مقاومت جهت ارائه سیاست های اقتصادمقاومتی در دستور کار بسیج سازندگی لحاظ شده است.
سرهنگ شریعتی به ماموریت بسیج سازندگی در بخش فرهنگی و عمرانی طرح دریا اشاره کرد و افزود: ایجاد 20نقطه ساحلی با امکانات رفاهی و بهداشتی برای مسافران و گردشگران از دریای خزر در سواحل استان در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد .
وی با بیان اینکه از این تعداد 5 نقطه در سواحل بهشهر، بابلسر(بهنمیر)، میرود، محمودآباد و فریدونکنار بایستی به بهره برداری برسد، گفت: یک طرح دریای مطلوب 35آیتم دارد.
سرهنگ شریعتی در بخش دیگر سخنانش از تعهد بسیج سازندگی استان برای اجرای یکهزار پروژه اردوهای جهادی با موضوع عمرانی با هزینه حدود30میلیون تومان در سال جاری خبر داد و افزود: 500گروه جهادی نیز با هدف توانمندسازی مردم در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال فعالیت می کنند
وی از ایجاد بانک اطلاعاتی نقاط محروم استان جهت رفع محرومیت به همت بسیج سازندگی خبر داد و اظهار داشت: ماموریت ایجاد سه هزار و 500واحد اشتغال خانگی و اقتصاد مقاومتی (آبزیان، گلخانه، پرورش موغ بومی-بوقلمون-بلدرچین-اردک، پرورش دام سبک و سنگین، کاشت زعفران-گیاهان دارویی، صنایع دستی و قارچ خوراکی) با اعتبار 40میلیاردتومان در سال جاری به بسیج سازندگی استان واگذار شده است.

سرهنگ شریعتی از افتتاح شش خانه محروم که به همت اردوهای جهادی در روستای اجارستاق ساری ساخته شده، سه شنبه هفته جاری 14اردیبهشت با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران خبرداد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز