خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

ضرورت شناسنامه دار شدن واحدهای تولیدی شهرک صنعتی

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۳۰

استاندار مازندران ،گفت: تمامی طرح های واحد های تولیدی در شهرک های صنعتی باید شناسنامه دار شوند

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای اداری فرماندرای ساری که در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد، اظهارداشت: سفر مقام معظم رهبری و سفر ریاست جمهوری به مازندران از رویداهای مهم  سال 94 در استان به شمار میرود.
 
وی با بیان اینکه مازندران،با  همدلی و همزبانی، غرب تا شرق مازندران به یک نگاه مدیریت می شود، افزود: استان مازندران نیاز به یک خرد جمعی دارد تا بتواند در راه توسعه گامهای موثری بردارد.
 
استاندار مازندران ، گفت: مازندران  دچارضربه شدید در مقوله واگرایی شد که رفع این مشکل مستلزم همدلی و همکاری همه مسئولان شهری و استانی است.
 
وی با بیان اینکه درمازندران هیچگونه چالش سیاسی وجود ندارد  که مانع توسعه استان شود ، عنوان کرد: استانداری مازندران با فراهم کردن زیر ساخت های مناسبدر جهت هر چه باشکوهتر برگزارکردن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکت خوب مردم را در این عرصه مهم از انتخابات رقم زد.
 
فلاح با اشاره  به نامگذاری سال به نام سال اقتصاد مقاومتی،"اقدام و عمل" که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری گفت که  رهبری اقتصاد مقاومتی را در راس امور اجرایی قرار دادند
 
وی افزود: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و 25 سیاست ابلاغی ایشان در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی مازندران جلسات مختلفی رادر تحقق این شعار تشکیل داد.
 
 فلاح با اشاره به تشکیل اقتصاد مقاومتی در استان متشکل از دستگاههای قضایی، بازرسی استان، اداره کل اطلاعات، فرمانده سپاه استان اشاره کرد و گفت: 57 مورد فعالیت های اقتصاد مقاومتی در مازندران در اولویت قرار گرفت که چهار مورد آن به عنوان اولیویت نخست معرفی شد.
 
وی با بیان اینکه ضریب اعتباری مازندران در سال گذشته  به نسبت ضریب رشد افزایش یافته است ولی با این حال نمی توان فقط به اعتبار دولتی تکیه کرد .
 
استاندار مازندران ادامه داد: به رغم افزایش اعتبارات ، این اعتبارات برای مازندران کافی نیست و باید بخش خصوصی برای فعالیت های اقتصادی وپیشبرد استان استفاده شود.
 
فلاح پیگیری طرح های نیمه تمام را از اولویت های مهم سفر ریاست جمهوری در استان عنوان کرد و گفت : بیشتر اعتبارات در این حوزه ملی است .
 
استاندار مازندران ، افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پنجره واحد در استان راه اندازی شد تا همه اقدامات در حوزه سرمایه گذاری در بخش های مختلف بدون اتلاف وقت و با سرعت انجام گیرد.
 
وی ادامه داد: برای بخش کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و گردشگری پنجره واحد اقتصادی تعریف شده است که می طلبد این حوزه ها در جذب سرمایه گذار فراهخم کردن تسهیل برای سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کنند.
 
فلاح رفع موانع تولید را از اقدامات مهم عنوان کرد ، گفت: تمامی طرح های واحد های تولیدی در شهرک های صنعتی باید شناسنامه دار شوند
 
وی با بیان اینکه یکهزار میلیارد تومان بعد از برجام در مازندران سرمایه گذاری شد، افزود: رشد سرمایه گذاری و اشتغالزایی در سال 94 بوده و این استان سال گذشته جزء ده استان برتر در رشد اقتصادی کشور بوده است.
 
فلاح از راه اندازی بیش از یکهزار واحد تولیدی در سال 95 خبر داد و گفت: بررسی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی در دستور کار مسئولان زیربط قرار گیرد.
 
وی توجه به بخش کشاورزی را یکی از مباحث مهم در حوزه اشتغالزایی عنوان کرد که می توان با سرمایه گذاری در این بخش از این ظرفیت موجود استفاده بهینه کرد.
 
فلاح توجه به بخش خصوصی را به عنوان موتور محرکه اقتصاد در استان مهم ارزیابی کرد و گفت: 13 هزار میلیارد ریال در بندر امیر آباد توسط سرمایه گذار سرمایه گذاری شد.
 
وی استفاده از ظرفیت ها ی استان از قبیل چشمه سورت، رودخانه تجن ، دریا ... را از پتانسیل های خوب استان عنوان کرد و گفت: چشمه سورت یکی از معدود چشمه های دنیاست که می توان از این ظرفیت در جهت رشد اقتصادی و جذب گردشگر بهره مند شد.
 
فلاح مشکل پسماند در مرکز استان را یکی از مشکلات مهم عنوان کرد که باید بررسی و موانع آن برطرف شود و این میسر نمی شود مگر اینکه مورد پیوست محیط زیست قرار گیرد .
 
وی ادامه داد: باتوجه به مهم بودن محیط زیست و مسئله پسماند برطرف کردن این مشکل از جمله برنامه های مهم استان محسوب می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز