خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران:

اقتصاد مقاومتی با صیانت از اشتغال و صرفه جویی عملیاتی می شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۴۸۹

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران ، گفت:اقتصاد مقاومتی می بایستی با صیانت از اشتغال و صرفه جویی عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا از ساری، نصرالله دریا بیگی در همایش تجلیل از کارگران گروه های کارو واحدهای نمونه مازندران که به مناسبت هفته کارگر در سالن الغدیر سپاه برگزار شد،  اظهار داشت: این انقلاب مدیون کارگرانی است که که  به امام راحل لبیک گفتند.

وی افزود: برای تحقق فرامین رهبری دراجرای اقتصاد مقاومتی می طلبد تا اقدام و عمل در تمام کارها ساری و جاری شود و همدلی و همزبانی نیز در تمامی امور افراد مستولی باشد.
 
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران، گفت: ضروری است تا فرمایشات رهبری سرلوحه همه کارها قرار گیرد و موانع پیش روی اشتغال و توسعه را شناسایی کنیم و نسبت به مرتفع شدن آن اقدام لازم انجام گیرد.
 
دریابیگی با بیان اینکه عدالت بدون توسعه و توسعه بدون عدالت میسر نمی شود مگر اینکه هر دو آنها مکمل هم در جامعه جاری باشد، افزود: زمانی رکود اقتصادی از جامعه خارج می شود که کارگر قدرت خریدش بالا برود.
 
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران ،تحریم، سوءمدیریت ،سود بالای بانکها،سوغاتی های خارجی،قانون هدفمند کردن یارانه ها رابه ضرر تولید و کشورعنوان کرد که برطرف کردن این موانع منوط به مدیریت درست است.
 
وی حوادث کار را ناشی از فقر دانست و عنوان کرد:امنیت شغلی کارگران از مقوله های مهمی است که باید به خوبی به آن پرداخته شود.
 
دریابیگی با اشاره به اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها سونامی اقتصادی در کشور به وجود آورده است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی می بایستی با صیانت از اشتغال و صرفه جویی عملیاتی شود
 
وی ادامه داد: با همفکری همه مسئولان  می توان در راستای تحقق فرامین رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، ایجاد اشتغال  و رفع موانع و مشکلات بر سر راه تولیدات به یک نتیجه مطلوب رسید.
 
دریابیگی با بیان اینکه بنا بر منویات امام گونه رهبری، استثمار به منزله عدم امنیت شغلی است مغایر با اقتصاد مقاومتی است ، گفت: داروی شفا بخش اقتصاد مقاومتی خط بطلان کشیدن بر محصولات خارجی است .
 
دریابیگی همسان سازی حقوق بازنشستگان، تامین معیشت کارگران، مزد معقول را از مطالبات بحق این قشرجامعه از دولت عنوان کرد و گفت: می‌طلبد تا دولت تدبیر و امید در راستای درمان رایگان کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کند و این امر یکی از خواسته‌های مهم این قشر محسوب می‌شود.
 
در پایان این مراسم از کارگران نمونه واحدهای تولیدی، کارفرمایان و گروهای کارگری و مدیران برتر در حوزه ایمنی و کار استان تجلیل  و تفاهم نامه بین تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای، سازمان تامین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه ای  ،سازمان نظام مهندسی و انجمن های صنفی کارگران ساختمانی مازندران در این مراسم منعقد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز