خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در همایش روز کارگر:

کارگران ارکان مهم در اقتصاد مقاومتی تلقی می شوند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۴۶۸

استاندار مازندران اظهار داشت: کارگران می توانند در پیشبرد جامعه اثر داشته و از ارکان مهم در اقتصاد مقاومتی تلقی می شوند.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در همایش تجلیل از کارگران گروه های کارو واحدهای نمونه مازندران که به مناسبت هفته کارگر در سالن الغدیر سپاه برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل گروه سه جانبه گرایی کارگر، کارفرما و تعاون لازمه فعالیت اقتصادی است که این امر در مازندران به خوبی انجام گرفت.

 
وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل  کارگران را فصل و الخطاب بیانات رهبری دانست و افزود: به فرموده ایشان کارگران ستون فقرات یک جامعه محسوب می شوند.
 
استاندار مازندران ، گفت: ارتقای بخش اقتصادی و توسعه آن در جامعه از دغدغه هایی است که کارگران به عنوان ستون جامعه در حوزه پیشبرد و ارتقای اقتصاد می توانند نقش اثر گذاری داشته باشند.
 
فلاح ، افزود: ایجاد یک تشکل متمرکز و محکم با حضور همه دست اندرکاران بخش های مختلف برای تحقق فرامین رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است که تلاش می شود تا قدم های موثری در ارتقای اقتصاد استان برداشته شود.
 
 وی به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور دستگاه های مختلف دراستان اشاره کرد و گفت: مدیریت رفع موانع و بررسی مشکلات موجود اقتصادی در استان از جمله اهداف این ستاد محسوب می شود.
 
فلاح با بیان اینکه سال گذشته که مزین شده بود به سال همدلی و همزبانی در راستای ارتقای اقتصاد کارهای صورت گرفت ، افزود: امسال نیز ستاد تسهیل رفع موانع تولید متشکل از دستگاههای مختلف از قبیل مالیات، بانک ها شکل گرفته است که بررسی مشکلات و رفع موانع تولیدات ازاهداف این ستاد است.
 
وی ، عنوان کرد: بیش از ۱۶۰واحد تولیدی دارای مشکل در سال گدشته به چرخه تولید برگشت اما برخی از این کارخانجات به دلین دارا بودن مشکل  و یا عمل نکردان تعهدات صاحبان تولید همچنان با مشکل روبرو هستند.
 
استاندار مازندران ادامه داد: مازندران جزو ۱۰ استان برتر در ایجاد شغل است اما اینطور نیست که ما هنوز مشکل اشتغال در استان نداشته باشیم بنابراین تلاش می کنیم در سال اقتصاد مقاومتی مشکلات و موانع تولید را در استان مرتفع کرده تا زمینه تسهیل برای واحدهای تولیدی فراهم شود.
 
فلاح با بیان اینکه تلاش کردیم تا مشکل و مطالبات نساجی قائمشهر و چیت سازی بهشهر را  تا آنجا که مربوط به دولت بود را مرتفع کنیم  با این حال مشکلات همچنان در این دو کارخانه وجود دارد.
 
وی به ۵ اصل اساسی در سیاست مقاومتی  اشاره کرد و گفت: اقتصاد برون گرایی، اقتصاد درون گرایی  که استفاده بهینه از ظرفیت های داخلی و بهره گیری از ظرفیت های منطقه ای است .
 
فلاح ،راهبردی کردن بخش فناوری و مردمی کردن بخش اقتصادی را از اصول سیاست های اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: تشکل های مردم نهاد به مطالبات مردم و کارگران توجه بیشتری داشتنه باشند و این تشکلات می توانند زمینه اشتغال رادر استان فراهم کنند.
 
وی عدالت محوری را یکی دیگر از ویژگی های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای عدالت محوری پنجره واحد در استان راه اندازی شد تا سرمایه گذاران بخش های مختلف بدون دغدغه و اتلاف وقت کارهایشان سرعت گیرد.
 
استاندار به دو انتخابات مهم درمجلس  خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد وگفت: مازندران با مشارکت ۷۳ درصدی در انتخابات تعهد خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبی نشان داد.
 
در پایان این مراسم از کارگران نمونه واحدهای تولیدی، کارفرمایان و گروهای کارگری و مدیران برتر در حوزه ایمنی و کار استان تجلیل  و تفاهم نامه بین تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای، سازمان تامین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه ای  ،سازمان نظام مهندسی و انجمن های صنفی کارگران ساختمانی مازندران در این مراسم منعقد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز