خبرگزاری کار ایران

مهمترین دغدغه کارگران معیشیت است

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۱۱۲

امام جمعه موقت ساری گفت: مسؤولان باید برای رفع مشکلات معیشتی کارگران اهتمام کنند تا این اقشار زحمتکس جامعه مورد حمایت دولت قرار گیرند.

به گزارش ایلنا ازساری،حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به این که کارگران به عنوان بازوان توانمند بخش تولید و اقتصاد کشور به شمار می روند، اظهار داشت: مشکلات معیشتی کارگران باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان این که هفته کارگر فرصتی برای ارج نهادن به مقام کارگر و رسیدگی به مشکلات این قشر است، بیان کرد: امیدواریم در این فرصت به خواسته‌های کارگران رسیدگی شود.

امام جمعه موقت ساری معیشت کارگران را مهم ترین دغدغه دانست و افزود: مسؤولان باید برای رفع مشکلات معیشتی کارگران اهتمام کنند تا این اقشار زحمتکس جامعه مورد حمایت دولت قرار گیرند.

وی با اشاره به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: کارگران در جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس نقش بی بدیلی در پیروزی انتقلاب اسلامی داشتند.

حجت الاسلام قاسمی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان تأکید کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی استان موظف هستند تا شرایط مورد نیاز برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در استان را برای سرمایه گذاران فراهم سازند.

وی کشاورزی را محور توسعه استان برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مازندران به عنوان قطب کشاورزی محسوب می شود ولی ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش ضعیف بوده است و در فصل برداشت محصول با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که کارگران مؤثرترین عنصر خودکفایی کشورند، افزود: کارگران در روزهای سخت مانع از ذلت، ناامیدی کشور در مقابل کشورهای زورگو شدند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که موثرترین عنصر تقویت اقتصادی در کشور کارگران هستند، افزود: باید نسبت به کارگران که با دستان پینه بسته و ابدان خسته برای امرار و معاش خود تلاش می‌کنند، خسته نباشید بگویم و دولت تدبیر و امید نسبت به کارگران باید توجه خاصی داشته باشیم.

امام جمعه موقت ساری با انتقاد از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی در استان، گفت: با تعطیلی این واحدها، جمعیت بسیاری از کارگران بیکار و موجب مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه شده است.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی به دنبال استثمار کردن ملت‌ها و دولت است، افزود: جای پای استکبار در همه جنگ‌های داخلی و خارجی وجود دارد و هیچگاه دلش برای نظام اسلامی نمی‌سوزد.

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مطهری گفت: استاد شهید مطهری یک معلم کامل بود که باید به آثارش بیشتر توجه شود.

وی با بیان این که معلمان در آموزه های دینی اسلام، جایگاه والایی دارند و این امر از دیر زمان رواج داشته است، بیان کرد: شهید مطهری به ابعاد روحی و فکری نیز توجه خاصی داشت که این امر باید برای معلمان الگو باشد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که ارج نهادن به معلم ارزش افزوده دارد که باید به جایگاه معلمان بیش از پیش توجه شود، گفت: تزکیه و تعلیم در کنار هم باید صورت گیرد تا انسان به مقام بالای خود نائل شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که عظمت، جایگاه، بزرگی و مقام اهل بیت (ع) به عنوان کشتی نجات برای ما معنا پیدا کرده است، گفت: جایگاه اهل بیت (ع) در ذات اقدس الهی بسیار تبیین شده و باید مردم جامعه در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه مجالس و محافل دینی باید به نام مولای متقیان زینت داده شود، تصریح کرد: یاد و نام آن امام همام در هر محفلی عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شیعیان مولای متقیان، آبروی بندگان خدا را حفظ می‌کند و در راه تعالی و شکوفایی جامعه تلاش می‌کند، افزود: شیعیان واقعی باید به مفهوم واقعی کلمه در صدد عینی کردن این شعار برآیند و زینت بخش اهل بیت (ع) باشند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز