خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران:

اقتصاد مقاومتی با صیانت از اشتغال و صرفه جویی عملیاتی می شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۰۳۴

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران گفت:با همفکری همه مسئولان می توان در راستای تحقق فرامین رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، ایجاد اشتغال و رفع موانع و مشکلات بر سر راه تولیدات به یک نتیجه مطلوب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا انصرالله دریابیگی در نشست سه جانبه گرایی دولت، کارگر ؛ کارفرما  که به مناسبت هفته کارگر در سالن اجتماعات اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار شد ، اظهار داشت: برگزاری این جلسات باید منتج به این شود تا ما در حوزه کارگری با مشکلات کمتری مواجه شویم.
وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی ، همدلی و همزبانی در بین آحاد جامعه تاکید دارند همدلی و همزبانی در استان نیز باید به گونه ای شکل گیرد تا از کارگران دفاع شود.
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران  با بیان اینکه امروزه دغدغه خاطر همه مسئولان نظام بحث اشتغال است گفت که علرغم تمام تلاش مسئولان نظام ما همچنان شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران هستیم.
دریابیگی افزود: هرگاه کارگاه یا واحد تولیدی از چرخه تولید خارج شوند کارگران بیشترین قربانی آن خواهد یود و منافع آنان در خطر می افتد  .
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا استاندار مازندران به عنوان مقام عالی دولت در چنین جلساتی حضور داشته تا از نزدیک مشکلات کارگران  رالمس کند و با تعامل و همکاری برخی از این مشکلات را مرتفع کرد.
دریابیگی گفت که ضروری است تا فرمایشات رهبری باید سرلوحه همه کارها قرار گیرد و عدالت و توسعه در امور حاکم شده تا موانع پیش روی اشتغال و توسعه را شناسایی کنیم و نسبت به مرتفع شدن آن اقدامات لازم انجام گیرد.
وی با بیان اینکه اولین مسئله مهم خط بطلان کشیدن به منافع شخصی است افزود: بسیاری از مدیران کارخانه ها کارگران را اخراج کردن از 120 هزار بازنشته مازندران  60درصداین افراد حقوق حداقل دریافت می کنند.
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران ،تحریم، سوءمدیریت ،سود بالای بانکها،سوغاتی های خارجی،قانون هدفمند کردن یارانه ها رابه ضرر تولید و کشورعنوان کرد که برطرف کردن این موانع منوط به مدیریت درست است.
وی با بیان اینکه به دلیل سیاست‌های غلط دولت گذشته کارگران به هیچ رسیده‌اند، گفت: در حالی که پرونده اقتصادی و سیاسی عده‌ای در پرده‌ای از ابهام است، اما آمادگی داریم در کنار کارآفرینان، به مزد مطلوب و انسجام برسیم
دریابیگی با اشاره به اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها سونامی اقتصادی در کشور به وجود آورده است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی می بایستی با صیانت از اشتغال و صرفه جویی عملیاتی شود.
وی ادامه داد: با همفکری همه مسئولان  می توان در راستای تحقق فرامین رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، ایجاد اشتغال  و رفع موانع و مشکلات بر سر راه تولیدات به یک نتیجه مطلوب رسید.
دریابیگی در ادامه افزود: بسیاری از کارگران ما از امنیت شغلی ندارن و حتی معیشت آنان نیز به خوبی تامین نمی شود ، بسیاری از کارخانه های استان تعطیل شد و صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز چون نساجی قائمشهر با مشکلات زیادی روبرو است .
 
وی افزود: همکاری و هم اندیشی  این سه مثلث باید به گونه ای باشد تا مشکلات و موانع کارخانجات کمتر شده و کسب و کار انان رونق پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز