خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

۱۸ هزار کارگر ساختمانی استان از آموزش های ایمنی حین کار برخوردار شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۱۷۷

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران: تاکنون بیش از ۱۸ هزار کارگر ساختمانی استان از آموزش های ایمنی حین کار برخوردار شدن

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛سید هادی ساداتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال و امنیت شغلی برای همه کارگران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تعطیلی واحدهای تولیدی ،توقف کار به غیر از تحریم ها و رکود اقتصادی ،جامعه را با مشکلاتی روبرو کرده است  و موجب تا بسیاری از کارگران بیکار شوند بنابراین می طلبد تا عدالت اجتماعی بیشتر در این قشر از جامعه صحه زده شود.
ساداتی با اعلام اینکه تاکنون ۴۲ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند، افزود: ۲۴ هزار نفر از کارگران تا سال ۹۳ بیمه ساختمانی شدند اما در سال ۹۴ توانستیم بالغ بر ۱۵ هزار سهمیه بیمه برای کارگران ساختمانی استان کسب کنیم.
وی افزد: بیش از ۲۰ هزارمتقاضی بیمه در لیست انتظار بیمه شوندگان هستند  و این امر مستلزم دریافت سهمیه از سوی مسئولان کشوری است.
رئیس انجمن  صنفی کارگران ساختمانی مازندران در خصوص حمایت از کارگران گفت: پس از معرفی متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی، راستی آزمایی این افراد از سوی بازرسان انجمن صنفی کارگران ساختمانی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران انجام می شود.
وی افزود: پس از انجام مراحل فوق افراد مورد  نظر پس از گذراندن آٖموزش های ایمنی حین کار به اداره کل تامین اجتماعی استان برای گذراندن کارهای بیمه معرفی می شوند.
ساداتی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار کارگر ساختمانی  استان از آموزش های ایمنی حین کار برخوردار شدند.
وی افزود: ایمن نبودن ساختمان ها موجب بروز حوادث حین کار برای کارگران ساختمانی می شود  بنابراین لازم است تا سازمان نظام مهندسی بازرسی های مستمراز ساختمان های در حال ساخت استان داشته باشد تا منجر به خسارت جانی و مالی برای افراد نشود.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران بکارگیری اتباع بیگانه به عنوان کارگر ساختمانی توسط برخی پیمانکاران استان را خلاف قانون دانست و گفت: بکارگیری اتباع بیگانه موجب می شود تا فرصت شغلی برای هموطنان ایرانی از بین برود.
زهرا صادقی ، رئیس اتحادیه زنان  مازندران از عضویت بیش از ۸ هزار عضو زن در جامعه کارگری زنان خبر داد و گفت:آمل ، قائمشهر،ساری و بهشهر اتحادیه زنان در آن شکل گرفته است.
وی امنیت شغلی و امنیت اخلاقی را از مشکلات مهم جامعه کارگری زنان عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از زنان کارگر  به دستور کارفرمایان  بدلیل  پوشش اسلامی و استفاده از چادر از کار اخراج می شوند.
رئیس اتحادیه زنان مازندران کلاس های آموزشی کسب مهارت را از جمله برنامه های این اتحادیه عنوان کرد وافزود: جشن بزرگ اتحادیه زنان کارگر و معرفی کارگران نمونه زن از جمله برنامه های شاخص در هفته کارگر  در هفتمین روز از هفته کارگر در استان به شمار می آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز