خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران:

ساخت مسکن برای ۱۲۶ خانوار تک معلول مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۵۸۷

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران ، گفت: ساخت مسکن برای ۱۲۶ خانوار تک معلول با تسهیلات روستایی و همچنین مرمت و بهسازی ۳۵ واحد مسکونی خانواده تحت پوشش در دستور کار سال گذشته قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سید مجید هاشمی مدیر کل بنیاد مسکن مازندران در دیدارکارکنان این نهاد با آیت الله طبرسی که به مناسبت گرامیداشت سالروز بنیاد مسکن صورت گرفت، اظهار داشت: دو هزار ۳۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که در برنامه پنجم توسعه باید توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی تهیه شود.
وی افزود: تا قبل ازسالجاری ۵۷۷ روستای فاقد طرح هادی داشتیم که تا ۲۷ اسفندماه سال قبل تمامی روستاهای مانده طرح هادی برایشان تهیه شد.
مدیر کل بنیاد مسکن مازندران ، گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ روستای دارای سکونت در مازندران وجود دارد که بیش از دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که برای تمام آنها طرح هادی مصوب شده است.
هاشمی افزود: در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار خانوار روستایی و شهری از سند مالکیت برخوردار شدند که این میزان از سند در روستاههای و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد :تاکنون برای ۲۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان ، سند مالکیت صادر شد که شش درصد از این اسناد در سال گذشته با تعامل بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد صادر شده است.
هاشمی، افزود: طرح سند مالکیت از برنامه دوم توسعه شروع شد و خیز بلند اجرای این طرح از برنامه سوم توسعه بوده است.
وی ، اظهار داشت: در اجرای طرح هادی شاخص هایی در نظر گرفته شد که تمایل روستاییان به اجرای طرح، سکونت دائم روستاییان در تمام فصول ،جمعیت مولد از جمله شاخصه های مورد نظر برای اجرای طرح هادی است.
هاشمی حفظ معماری سنتی و بومی در روستاها را از شاخصه های مهم یک روستا عنوان کرد و اظهار داشت: روستای کندولوس، جواهرده  در لیست روستاهای منتخب با حفظ بافت سنتی قرار گرفتند و روستای عالم کلا در سوادکوه شمالی از برای این طرح معرفی شد.
 مدیر کل بنیاد مسکن مازندران ،ادامه داد: روستهای کنتا از توابع ساری و روستاهای فریمک و زورم از توابه شهرستان نکا از دیگر روستاهایی با حفظ بافت بومی به بنیاد  مسکن معرفی شدند.
وی به اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح از سال ۷۴ در کشور شروع شد که بر اساس آن ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی در مازندران بهسازی و مقوم سازی شد .
هاشمی ادامه داد: اجرای این طرح با معرفی افراد به بانک های عامل و با  پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی و بهره ۵ درصدی برای روستانشینان مقاوم سازی شد.
وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۱۲۸ خانوار روستایی به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی و یکصدو ۲۰ هزار واحد نیزکار ساخت و ساز آن به پایان رسید.
مدیر کل بنیاد مسکن مازندران ، گفت: بیش از دو هزار و ۱۰۰ مهندس  و کاردان ساختمانی بر کار ساخت و ساز  و بهسازی این واحدهای مسکونی نظارت داشتند تا با این اقدام واحدهای مسکونی درر برابر زلزله ۵.۵ ریشتری مقاومت کنند.
وی به تفاهم نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در راستای حمایت از خانواده های معلول در روستاها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۹۵ خانوار دارای دو معلول در استان شناسایی و زمینه ساخت مسکن برای آنان فراهم شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن مازندران ، گفت: ساخت مسکن برای ۱۲۶ خانوار تک معلول  با تسهیلات روستایی و همچنین مرمت و بهسازی ۳۵ واحد مسکونی خانواده تحت پوشش در دستور کار  سال گذشته قرار گرفت.
هاشمی با بیان اینکه  ۴۶ خانوار تحت پوشش امداد خمینی (ره) از تسهیلات ۲ میلیون تومانی برخوردار شدند، عنوان کرد: ۱۱۰ خانواری که موفق نشدند تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) از تسهیلات این نهاد برخوردار شدند.

وی ، افزود: ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به پایان رسید و ۱۰ درصد باقیمانده نیز امسال به پایان می رسد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز