خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی اتاق بازرگانی مازندران:

حمایت از تولید ملی مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۱۳۲

مشاور عالی اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر ضرورت توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: توجه به تولید ملی و حمایت از آن لازمه و مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛محمد ابراهیم ابراهیمی رستمی در دومین نشست اقتصاد مقاومتی با محوریت اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: نامگذاری امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری قابل تقدیر است.
وی افزود: برای تحقق فرامین منویات رهبری لازم است تاحوزه هایی را که تحت عنوان حوزه فشار است مشخص کرده وبرای کنترل آن تلاش کنیم .
مشاور عالی اتاق بازرگانی مازندران ، گفت: برای اینکه اقتصاد مقاومتی فعلیت پیدا کند بایستی استفاده از منابع  زیر زمینی محدودتر شود چون که استفاده ایران از نفت موجب شد تا کشورهای غربی تحریم نفتی را برای ایران اتخاذ کنند.
ابراهیمی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی و وجود شرکای تجاری موضوعاتی است که می تواند در قالب عدم استفاده از منابع نفتی اقتصاد را مقاوم کند.
وی با بیان اینکه بعضی از ساختارها و نهادها کاملا کارآمد است و باید مقاوم سازی شود، عنوان کرد: می طلبد در حمایت از تولید کنندگان موانع تولید بر سرراه آنان برداشته شود.
ابراهیمی مردمی کردن اقتصاد را از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید داخلی و ملی تحقق می یابد و همه باید با حمایت از تولید داخلی و مردمی کردن اقتصاد زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی شوند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: توجه به تولید ملی و حمایت از آن لازمه و مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
ابراهیمی  ادامه داد: مردمی کردن اقتصاد نخستین و مهمترین مولفه اقتصاد مقاومتی است که در قالب خصوصی سازی محقق می شود و مردمی کردن اقتصاد به این معناست که مردم کشور در مناسبات اقتصادی مشارکت کنند و خصوصی سازی تجلی مشارکت هر چه بیشتر مردم در اقتصاد است.
وی بالا بودن نرخ های بهره بانکی را یکی از موانع مشارکت مردم در تولید و اقتصاد عنوان کرد و گفت: دولت ، تولید کنندگان و مردم سه محور مهم در ارتقاء اقتصادهستند که با تدابیر مسئولان می توان هماهنگی و تعامل را در آنان ایجاد کرد.
مشاور عالی اتاق بازرگانی مازندران ، افزود: تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی با کیفیت مطلوب می تواند حمایت خوبی برای تولید کنندگان داخلی باشد.
وی ادامه داد: می طلبد تا موانعی که برسر راه تولید در بخش خصوصی قرار دارد برداشته شود و این امر مستلزم برنامه ریزی و ارائه راهکار مناسب برای اجرای اقتصاد مقاومتی است.
ابراهیمی با بیان اینکه بخش خصوص موتور محرکه رشد اقتصادی است، افزود: همراهی مردم سرمایه گذاری بزرگ در بخش اقتصاد است اگر این امردر این حوزه اتفاق افتد اقتصاد کشور بیمه می شود.
وی ، ادامه داد: کشور ما از ظرفیت های زیادی از قبیل ،منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی، زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و کارخانجات و شرکت برخوردار است که می توان از این ظرفیت ها در راستای ارتقای تولیدات داخلی بهره گیری کرد.
ابراهیمی ، گفت: مشکلات عدیده ای بر سرراه اقتصاد و تولید کشور چون نقدینگی، تورم، وجود برخی رانت ها و مفاسد وجود دارد که بدون شناسایی آنها اقتصاد مقاومتی فعلیت پیدا نمی کند.
وی پرداخت مالیات را سالم ترین منابع برای دولت عنوان کرد و افزود: مالیات کارکردهای بودجه ای، اقتصادی و اجتماعی دارد که متاسفانه در حال حاضر نگاه مسئولان به مالیات کارکرد بودجه ای آن است .
مشاور عالی اتاق بازرگانی مازندران پیشنهاد کرد تا برای بهبود اقتصاد کشور مالیات های سنگین برای فعالیت های واسطه گری و دلالی وضع شود که مشکلات زیادی را ایجاد می کنند.
ابراهیمی پیشنهاد کرد تا بانک اطلاعاتی برای همه فعالان اقتصادی ایجاد شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز