خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران:

ظرفیت تامین منابع آبی مازندران افزوده شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۸۳۰

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: با بهسازی و مهندسی مجدد بیش از ۱۵ حلقه چاه در سال گذشته، ۴۰۰ لیتر در ثانیه به مجموع ظرفیت آب استان افزوده شد.

به گزارش ایلنا از ساری ، محمد حسین ذاکری با بیان اینکه برای بهسازی این تعداد چاه‌ها 3 میلیارد ریال هزینه صرف شد، اظهار داشت: با این اقدام 3 درصد هدر رفت آب نیز کاهش یافته است.

وی، با اشار به وجود 278 حلقه چاه فعال در مازندران، ظرفیت تولید آب در این استان را 9636 لیتر در ثانیه دانست و افزود: این درحالی است که نیاز آبی این استان 9 هزار و 961 لیتر بر ثانیه برآورد می‌شود.

ذاکری، با اشاره به احداث 440 هزار متر مکعب مخزن در این استان, تصریح کرد در این بخش با کمبود  98 هزار متر مکعب مخزن آب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت این شرکت در سال 71 تاکنون 995 کیلومتر خط انتقال آب در مازندران احداث شد، بیان داشت: در این مدت 107 هزار متر مکعب مخزن احداث، 163 حلقه چاه حفر، 153 حلقه چاه تجهیز و 47 ایستگاه پمپاژ احداث شد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران ادامه داد: در  23 سال اخیر دو هزار کیلومتر اصلاح شبکه و دو هزار و 836 کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی در استان انجام شد.       

ذاکری گفت: در راستای ارائه خدمات در بخش آب و فاضلاب این شرکت در 23 سال از فعالیت رسمی خود تاکنون توانسته یک میلیون و 737 هزار نفر از جمعیت شهری و 332 هزار نفر از جمعیت روستایی را تحت پوشش خود درآورد.

وی، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، این شرکت دارای 558 هزار فقره اشتراک آب با حدود 940 هزار آحاد است.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران، مصرف سرانه آب خانگی در این استان به ازای هر نفر را 162 لیتر در شبانه روز عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که طبق استاندارد و ضوابط تعریف شده متوسط سرانه مصرف آب باید 140 لیتر در ثانیه در شبانه روز باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز