خبرگزاری کار ایران

شهردار خلیل شهرخبر داد:

واگذاری اراضی پارک جنگلی سرخ ا ُ و احداث کارخانه سنگ شکن

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۸۲۱

شهردار خلیل شهر واگذاری اراضی پارک جنگلی سرخ ا ُ به شهرداری و احداث کارخانه سنگ شکن را دو برنامه مهم سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، شهردار خلیل شهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اقدامات سال گذشته شهرداری خلیل شهر در بخش عمرانی ، خدمات ،فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: برگزاری همایش زمین پاک ، انتخاب شهر خلیل شهر به عنوان شهر پایلوت برای ساماندهی پسماندهای شهری و توانمندسازی شهروندان برای مدیریت پسماند ، اجرای برنامه روز جهانی کودک و روز دختر از مهمترین برنامه های حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

عبدالجواد رحمانی خلیلی اجرای طرح ساماندهی خیابان آیت الله رحمانی به عنوان یکی از معابر مهم و شریانی شهر شامل آسفالت به طول 2 کیلومتر و با عرض 13 متر همراه با اقدامات ترافیکی ، احداث جداول هدایت و دفع آب های سطحی به طول 2 و نیم کیلومتر در دو طرف خیابان ایت الله رحمانی با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد، بیش از 7700 مترمربع تعریض تملک ، ساماندهی ورودی و خروجی در قالب اجرای پارک خطی ، ساماندهی رودخانه ها و احداث 500 متر دیوار سنگی در دو طرف رودخانه ، احداث بیش از 700 متر کانال آب های سطحی ، آسفالت معابر شهر از مهمترین اقدامات شهرداری خلیل شهر در بخش عمران و خدمات شهری دانست.
وی با اشاره به یک سری مشکلات عمومی شهرداری های کوچک و تازه تاسیس ادامه داد: فقدان زیرساخت های شهری مانند خیابان های استاندارد موردنیاز مطابق طرح ، حمل و نقل درون شهری ، پارک ها و فضاهای شهری دیگر ، شبکه تاسیسات زیربنایی مانند اب ، برق متناسب با رشد جمعیتی ، کالبدی و... از مشکلات عمده این شهر می باشد.
شهردار خلیل شهر با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده شهرداری ها نبود منابع درآمدی پایدار است اضافه کرد: مردم خلیل شهر از کمبود آب رنج می برند اگرچه اقداماتی در این رابطه انجام شد اما به نتیجه نرسید البته در خلیل شهر منابع آبی تامین است اما تاسیسات زیر ساختی برای انتقال آب وجود ندارد.
عبدالجواد رحمانی با اشاره به تحقق صددرصدی بودجه سال 94 علی رغم مساعدنبودن وضعیت اقتصادی و تاثیر نامطلوب بر منابع درامدی شهرداری ادامه داد: احداث کارخانه سنگ شکن، نهایی شدن واگذاری اراضی پارک جنگلی سرخ ا ُ توسط سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیز داری کشور به شهرداری ، توزیع فیش های وصول عوارض سطح شهر ، برگزاری مراسم روز خلیل شهر ، ساماندهی اراضی تالابی دریای آرام ، تدوین بسته های اطلاعات و راهنمای شهر جهت معرفی پتانسیل و ظرفیت خلیل شهر به سرمایه گذاران در جهت جذب انان و دعوت از سرمایه گذاران بومی ، تدوین برنامه پنج ساله شهرداری، برنامه ریزی و شروع عملیات اجرایی پارک بزرگ خلیل شهر در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در محله رباط  بخشی از مهمترین برنامه های سال 95 شهرداری خلیل شهر می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز