خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران تاکید کرد؛

ضرورت شناسنامه دار کردن ناجیان غریق

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۳۱۳

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: در جهت ساماندهی و استقرار ناجیان غریق در ارائه خدمات بهینه به مسافران وگردشگران ضرورت شناسنامه دار کردن ناجیان غریق دردستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛علیرضا یونسی در جلسه ستاد ساماندهی  سواحل دریا در سالن شماره یک استانداری، اظهار داشت: با تمهیدات اتخاذ شده در راستای سالمسازی طرح دریا  در سال 94حدود 63 درصد کاهش غریق نسبت به مشابه سال قبل داشتیم.
وی به نقش مهم و حیاتی ناجیان غریق در طرح دریا اشاره کرد و افزود: می طلبد برای همه نقاط کور دریا، حضور نجات غریق پیش بینی شود و دربخش خارج از دریا یک نقش نظارتی داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران  بر لزوم شناسنامه دار شدن ناجیان غریق در استان تاکید کرد و گفت: لازم است تا هرشهرستان ضمن تشکیل بانک اطلاعاتی ناجیان غریق تصویر کارت ناجی و دیگر مشخصات او در بانک اطلاعاتی ثبت شده تا حقوق  و تجهیزات لازم برای خدمات دهی بهتر برای مسافران ساحلی برای آنان تامین شود.
یونسی ادامه داد: نقاط خطر آفرین در قالب ترسیم حوزه جغرافیایی باید شناسایی و با کمک ناجیان غریق، نیروی انتظامی، هلال احمر، و سایر بخش ها ذیربط جلوی غرق شدن افراد در این نقاط گرفته شود.
وی با بیان اینکه در راستای حمایت و تامین هزینه های ناجاین غریق در سال گذشته قریب به 4 هزار میلیارد تومان به آنان پرداخت شد، اظهار داشت: به غیر از بودجه دولت از عوارضی که از شهرک های ساحلی اخذ می شود می توان در تامین بودجه ناجیان وتجهیزات نجات غریق هزینه کرد.
یونسی افزود: با توجه به اینکه مازندران سالانه میزبان مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است و این مسافران از سواحل دریا به عنوان مکان تفریحی و همچنین شنا استفاده می کنند بنابراین ساماندهی ساحل و. شناگاهها باید به عنوان یک مساله ملی از طریق دولت و دستگاه های ذیربط مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در جهت رونق هر چه بیشتر سواحل دریای خزر و ارائه خدمات شایسته تر به مسافران 500 میلیون تومان اعتبار به شهرستان ها اختصاص داده شد و مقرر شد تا 500 میلیون تومان دیگراز سوی شوراهای شهرستان برای این امر اختصاص یابد.
 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران ادامه داد: در شهرهای رامسر، محمودآباد، فریدونکنار، عباس آباد، بهشهر، بابلسر، جویبار و چالوس به عنوان هشت شهر پایلوت طرح سالم سازی دریا  هستند که زیر ساخت های لازم برای اجرای این طرح فراهم شده است .
وی پاکسازی سواحل دریا، دوره های آموزشی برای مدیران طرح سالمسازی دریا، اختصاص سایه بان به ناجیان غریق، و ساماندهی جت اسکی ها در سواحل را از جمله برنامه های این طرح عنوان کرد.
 
استان مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را د ر اختیار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز