خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران:

ثبت 46 میلیون نفر شب اقامت مسافران در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۷۴۳

معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران ، گفت:از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بالغ بر 46 میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در سطح کشور داشتیم.

به گزارش ایلنا، مرتضی رحمانی موحد در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفرمازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بالغ بر 46 میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در سطح کشور داشتیم.
 وی به شعار سال 95 مبنی بر اقتصاد مقاوتی و اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: امیدواریم برنامه‌های اجرایی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 95 به تحقق شعار سال کمک کند.
وی ادامه داد: اقتصاد گردشگری، اقتصادی مولد است که می‌تواند ضمن تاثیرگذاری بر اقتصادهای خرد و کلان، اقتصاد جوامع محلی را هم بهره‌مند سازد.
رحمانی موحد افزود: از نخستین روز تعطیلات نوروز95 که درب موزه‌ها به روز گردشگران نوروزی باز شده است با استقبال گردشگران خارجی مواجه شد.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: مازندران با دارا بودن مواهب الهی و داشتن ظرفیت ها و پتاسیل های موجود در این خطه سالانه میزبان گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است  و هر ساله  شاهد کانون موج عظیمی از مردم در این سرزمین است.
وی همجواری با پایتخت و قرار گرفتن در مسیر طریق الرضا را از شاخصه های مهم این استان عنوان کرد و گفت: ظرفیت بالای گردشگری روستایی ، تاریخی و فرهنگی از دیگر پتانسیل های این استان محسوب می شود.
رحمانی موحد با اشاره به نقش و اهمیت اماکن تاریخی، یادآور شد: در اماکن تاریخی و گردشگری زمینه برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی به گردشگران خارجی وجود دارد که باید از فرصت استفاده شود
 وی با اعلام اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بالغ بر 46 میلیون شب اقامت  مسافران نوروزی در سطح کشور داشتیم ، گفت: این رقم نسبت به سال مشابه 5 درصد افزایش داشته است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران در ادامه به 44 هزار نظارت و بازرسی از مراکز اقامتی و پذیرایی در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 67 میلیون نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی بازدید کردند که این آمار نسبت به سال مشابه 47 درصد افزایش داشته است.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ادامه داد: امسال در بحث اطلاع رسانی ، معرفی جاذبه ها و داشته های آیینی ، سنتی و فرهنگی سال خوبی را پشت سر گذاشتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز