خبرگزاری کار ایران

آبشارهای سوادکوه بهشت مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۵۲۲

شهرستان سوادکوه به دلیل برخورداری از مناظر زیبا و طبعیتی سبز با آبشارهای فراوان سالانه میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است .

ایلنا: شهرستان سوادکوه به دلیل برخورداری از مناظر زیبا و طبعیتی سبز با آبشارهای فراوان سالانه میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است این شهرستان که از ترکیب و توسعه فضا های روستایی مناطق دره ای و کوهستانی شکل گرفته است از مناظر زیبای طبیعی ، اعتدال آب و هوا و پوشش گیاها انبوه برخوردار است و با توجه به آثار دیدنی و تاریخی پل ورسک، غارهای مختلف، پل شاپور شیرگاه به یکی از کانون های جذب گردشگری تبدیل شده است.
آبشار شورآب
این آبشار در ۳۵ کیلومتری جنوب شهر پل سفید قرار دارد آب این چشمه و آبشار به خاطر گذر لایه های گوگردی زیر زمین قابل استفاده نبوده و به همین دلیل شورآب نام دارد. با وجود املاح فراوان مجزا و محل ریزش این آبشار به شکل بسیار زیبایی به رنگ قرمز درآمده است.
بنابر گفته سالخوردگان در زمان جنگ جهانی دوم روس ها از این آب و گل و لای آن برای مصارف پزشکی بهره برداری می کردند.
آبشار چلاک
با ارتفاع زیاد به شکلی به پایین می ریزد که همواره به دلیل برخورد آب با سنگ های محل ریزش، در اطراف ابر بسیار زیبایی از قطرات ریز آب ایجاد می شود.این آبشار در ۵۰ کیلومتری غرب شهر شیرگاه ، در منتهی الیه غربی دهستان لفور،در اراضی جنگلی بالادست روستاهای ریکو و غوزک واقع شده است.
آبشار چرات
در ۲۰ کیلومتری روستای چرات در دهستان ولوپی و غرب شهر پل سفید واقع گردیده و علرغم ارتفاع کم محل ریزش آب، به دلیل کوهستانی بودن منطقه و مناظر چشمه های اطراف آن از دیدنی های طبیعی شهرستان سوادکوه به شمار می آید.
آبشار دراسله تنگه
در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر زیرآب ، در دهستان ولوپی و ۲ کیلومتری جنوب روستای ییلاقی دراسله واقع شده است منطقه ییلاقی دراسله دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است. این آبشار زیبا با آب فراوان ، گوارا و سرد در طول مسیر نیز به دلیل شیب تند زمین آبشارهای کوچک و بزرگ فراوانی را پدید آورده است.
آبشار سله بن یا تونل سی
در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر پل سفید و در جانب غرب جاده اصلی تهران به شمال قرار دارد. منظره این آبشار همراه با چشم انداز تلفیقی کوهستانی و جنگلی همواره طبیعت گردان بی شماری را به خود جذب کرده است.
آبشار میان کلا                                                          
در ۶ کیلومتری جنوب شهر شیرگاه و ۱۴ کیلومتری شمال شهر زیرآب در کنار جاده اصلی تهران به شمال قرار دارد و به همین دلیل همواره مورد استفاده ی مسافران و گردشگران می باشد.
شهرستان سوادکوه یکی از شهرستان های استان مازندران در شمال ایران است که در ناحیه البرز مرکزی است مهمترین و بزرگترین شهر این شهرستان شهر زیرآب بوده که دارای بیشترین جمعیت و مساحت در سطح شهرستان می باشد.شهر پل سفید  از نظر جمعیت و وسعت کوچکتر از زیرآب است .
شهرستان سوادکوه از سمت شمال به شهرستان قائمشهر، از سمت جنوب به شهرستان فیروزکوه در استان تهران و شهرستان مهدیشهر در استان سمنان، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه و دهستان خطیر کوه در شهرستان مهدیشهر محدود است.
بر اساس آخرین سرشماری عمومی کشو ر جمعیت آن ۶۸ هزار و ۲۸۲ نفر بوده و مساحت آن به ۲۰۷۸ کیلومتر مربع می رسد.
این شهرستان با تراکم نسبی جمعیت ۹/۳۲ نفر در هر کیلومتر مربع مساحت ، دارای پایین ترین میانگین در سطح شهرستان های استان مازندران است.
گزارش: زهرا شریفی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز