خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه حفاظتی و حراستی بصیر شمال خبر داد:

فعالیت موسسات حفاظتی و امنیتی در راستای ارتقای امنیت

کد خبر : ۳۵۷۴۶۴

مدیرعامل موسسه حفاظتی و حراستی بصیر شمال ، گفت: موسسات حفاظتی و امنیتی به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و احساس آرامش بیشتر در جامعه شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛سرهنگ رمضانعلی محبوب نیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری در تشریح اقدامات و برنامه های مرکز انتظام با بیان اینکه این مرکز بخشی از پلیس پیشگیری ناجا است، اظهار داشت:  موسسات حفاظتی و امنیتی به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و احساس آرامش بیشتر در جامعه شکل گرفت.
وی افزود: این ماده قانونی اجازه واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی اماکن فاقد رده حفاظتی را به موسسات غیر دولتی با حفظ و کنترل و نظارت پلیس و مدیریت بر نحوه فعالیت آنان داده که در زمینه های مختلف از حضور نگهبانان در محلات  تا حفاظت از مجتمع های مسکونی، تجاری، صنعتی و... در کشور را ساماندهی و این فعالیت ها را به عنوان یکی از اقدامات اساسی پلیس در پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قرار میدهد.
مدیرعامل موسسه حفاظتی و حراستی بصیر شمال در تشریح تاریخچه را ه اندازی این مرکز با بیان اینکه موسسه بصیر شمال از سال  81 فعالیت خود را آغاز کرد، افزود:  در حال حاضر 80 نفر از نگهبانان تحت پوشش این موسسه قرار دارند.
محبوب نیا، عنوان کرد: این شرکت در راستای همکاری با نیروی انتظامی اولین شرکت در سطح استان و دومین در سطح کشور است .
 وی ، اظهار داشت: پس از پیگیری  و برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح ، وزارت کار و امور اجتماعی سرانجام آیین نامه اجرایی ماده ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه، مربوط به موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در سال ۸۸ به تصویب مقام معظم رهبری رسید.
 

محبوب نیا با بیان اینکه هم اکنون تعداد زیادی از موسسات خدما ت حفاظتی و مراقبتی در کشور به منظور ساماندهی و قانونمند ساختن امور نگهبانی و پیشگیری از وقوع جرم و هرگونه تعرض به اماکن و اموال مردم، افزایش ضریب امنیتی با بکارگیری نیروهای آموزش دیده و تعیین صلاحیت فعالیت می کند در مورد حقوق و مزایای این نگهبانان ، گفت: این افراد برابر قوانین کار و تامین اجتماعی و ضوابط آیینامه اجرایی ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه ، انجام وظیفه می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز