خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش ماندگاری گردشگران با ترویج فرهنگ میزبانی

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۰۷۱

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت:راه ماندگاری گردشگر در سطح استان باید راه های ارتباطی و امکانات رفاهی به خوبی مهیا باشد تا گرشگران با خیال راحت بتوانند از مناطق دیدنی مازندران دیدن کنند.

به گزارش ایلنا، دلاوربزرگ نیا در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی تسهیلات سفر مازندران در ساری ،اظهار داشت: اجرای برنامه های شاد فرهنگی، تقویت صنایع دستی ، اماکن تاریخی و معرفی جاذبه های گردشگری استان در قالب بسته های فرهنگی همراه با نقشه راه ماندگاری توریسم و گردشگر را در استان ارتقاء داده و موجب افزایش اقتصاد می شود.
 
وی افزود: ارتقای ضریب ماندگاری گردشگران و مسافران راهبردی برای توسعه  واشتغال است بنابراین می طلبد تا مسئولان  نسبت به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند و آن را در سرفصل برنامه های فرهنگی خود قرار دهند.
 
 مدیر کل میراث فرهنگی مازندران  با برخورداری از موهبات الهی  از قبیل ، جنگل ، کوه و دریا  و آب و هوای مطلوب همچنین داشتن جاذبه های گردشگری و توریستی خوب انتظار می رود تا مسئولان وظایف خود را در زمینه ایجاد اقامتگاه ها، ساماندهی تفرجگاه ها ، آثار تاریخی و باستانی در جهت جذب توریسم و گردشگر به خوبی ایفا کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به حجم زیاد مسافران نوروزی در مازندران و اینکه ظرفیت تخت مراکز اقامتی مازندران مملو از مسافران شده است  برنامه ریزی مدون برای استفاده از فضا و اماکن اقامتی دیگر برای اسکان مسافران اتخاذ شده است.
 
بزرگ نیا ،گفت: با توجه به پیش بینی هوای بارانی برای روزهای آینده ،سالن های ورزشی و اماکن اقامتی برخی دستگاه ها ی اجرایی داوطلب برای  به اسکان مسافران نوروزی مهیا شده است.
 
وی نخستین گام افزایش ماندگاری گردشگران را ترویج فرهنگ میزبانی و میهمان نوازی عنوان  و به آغاز طرح ساماندهی خانه های مسافر در استان اشاره کرد و افزود: خانه های مسافر رقیب هتلداران نیستند بلکه ظرفیت اسکان مسافران دراستان ارتقاء می دهند.
 
بزرگ نیا ورود به بخش ساماندهی مسافرخانه ها را به نوعی ساماندهی مراکزاقامتی و جلوگیری از آشفتگی دانست و افزود: طرح خانه مسافر قدرت ماندگاری مسافران را افزایش می دهد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی بر لزوم زیر ساخت های گردشگری در استان برای جذب مسافر تاکید کرد و گفت: نبود زیر ساخت مناسب برای پرکردن اوقات فراغت مسافران و نیز امکانات تفریحی از مشکلاتی است که ضریب ماندگاری گردشگران را کاهش می دهد.
 
 بزرگ نیا در آماری تعداد مسافرانی که از 27 اسفند 94 تا پنجم فروردین 95 به مازندران سفر کردند را بیش از چهار میلیون و 800هزار نفر شب اقامت اعلام کرد .
 
وی ادامه داد : از این تعداد روستاهای مازندران بخش عمده ای از جذب و حضور مسافران را با تعداد بیش از یک میلیون نفر شب اقامت را به خود اختصاص داده است.
 
 مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ویژگی های سفرهای نوروزی امسال در استان ارتقای کیفی سفر ، نقش اثرگذار فعالیت های فرهنگی در جذب مسافر، گردشگری روستایی ، نقش آفرینی مدیران شهری عنوان کرد.
 
ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در آماری تعداد تاسیسات رسمی اقامت این استان را 356 واحد به ظرفیت حدود 30 هزار نفر و میزان ظرفیت غیر رسمی اقامتی را 744 هزار و 242 نفر اعلام کرد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به حجم بالای حضور مسافران نوروزی در استان گفت که برنامه ریزی های لازم برای فراهم کردن امکانات اقامت برای مسافران فراهم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز