خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته دهیاری های مازندران:

500 هزار نفر شب اقامت مسافران نوروزی در روستاهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۷۵۰

دبیر کمیته دهیاری های مازندران، اظهار داشت: تاکنون 500 هزار نفر شب اقامت مسافران نوروزی در روستاهای مازندران داشتیم.

روح الله علیزاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ساری ، اظهار داشت:  تاکنون 500 هزار نفر شب اقامت مسافران نوروزی در روستاهای مازندران داشتیم.

وی افزود: 56 روستا سال گذشته به عنوان پایلوت گردشگری در استان انتخاب شد که با تلاش و تمهیدات اتخاذ شده از سوی اداره کل دهیاریهای استان این تعداد را به 300 روستا در ایام نوروز افزایش خواهیم داد.
 
 دبیر کمیته دهیاری های مازندران با بیان اینکه بحث بوم گردی و گردشگری مورد توجه جدی قرار گرفته است تا جایی که نیم میلیون نفر شب اقامت در روستاهای مازندران تا چند روز مانده به اتمام تعطیلات نوروزی نوید بخش یک پیام بسیار خوب است که توریسم فرهنگی و تاریخی روستاهای مازندران مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
 
علیزاده ، عنوان کرد: این کمیته در طی دو سالی که شکل گرفت توانست با تدابیر اتخاذ شده خدمات خوب و ارزنده ای با همکاری دهیارها و شوراهای بخش به مسافران نوروزی ارائه کند.
وی با بیان اینکه گردشگری روستایی موجب فراهم کردن توسعه پایدار اقتصادی در روستاها می شود توجه به این بخش از گردشگری را برای جذب مسافران ضروری دانست.
 
علیزاده با بیان اینکه مازندران با دارا بودن  موهبات الهی از قبیل کوه، جنگل و دریا و همچنین دارا بودن جاذبه های فرهنگی، تاریخی، صنایع دستی ،افزود: گردشگری روستایی ، موتور محرکه اصلی در زمینه ی بهبود و رشد اقتصادی روستاها محسوب می شود .
 
وی ادامه داد: گردشگری با ایجاد فرصتی راهبردی سبب تنوع اقتصاد محلی شده و با ایجاد فرصت های شغلی مولد مبتنی بر قابلیت های موجود در روستا، سبب افزایش سطح رفاه، استاندارهای زندگی ، درآمد و امنیت روستاها می شود.
 
به  گفته دبیر کمیته دهیاری های استان، مازندران  از 56 بخش، 3 هزار روستا، 2 هزار دهیاری و 22 شهرستان برخودار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز