خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

2 هزار 755 برنامه هفته زن در مازندران برگزارمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۰۳۴

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: با همکاری دستگاهِ‌ها و سازمان‌های مختلف در استان، دو هزار و 775 برنامه هفته زن در مازندران برگزارمی‌شود.

به گزارش ایلنا، مریم جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز شهید و شهادت به آغاز هفته زن را پس از تعطیلات 14 فرودین 95 اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای گرامیداشت مقام شامخ حضرت فاطمه زهرا (س) و تبیین نقش زنان در جامعه امور بانوان و خانواده  استانداری مازندران برنامه های مختلفی برای این هفته اتخاذ کرده که با همکاری و مشارکت دستگاههای ذیربط در سطح استان اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری 4 هزار و 250 برنامه در هفته زن در سطح استان، افزود:  انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی، برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها، برگزاری دیدارها، انجام اقدامات خدماتی، رفاهی ، تفریحی وورزشی... از جمله  عناوین برنامه های هفته زن سال 95 به شمار می آید.

مدیر کل امور بانوان خانواده استانداری مازندران از برگزاری 2 هزار و 755 برنامه با همکاری ومشارکت  دستگاه‌ها و سازمان‌ها در استان درهفته زن سال آتی خبرداد و گفت: برپایی نمایشگاه تخصصی در روزهای 24 الی 26 فروردین 95  در سالن ارشاد مرکز استان از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.
 
جمشیدی با اشاره به برگزاری دوره آموزش خانواده در بیش از 600 کارگاه آموزشی، عنوان کرد: در سال 95  این اداره کل موفق شد یک دوره آموزشی برای 5 هزار زن سرپرست خانوار برگزار کند.
 
وی با اشاره به تدوین سند جامع پیشگیری و کاهش آسیب های اعتیاد در مازندران، افزود: دراین سند راهبردهای هر دستگاهی برای جلوگیری از اعتیاد زنان  و رفع آن تدوین شد.
 
جمشیدی با بیان اینکه اعتیاد یک آسیب است که متوجه استان بوده و که متوجه یک مقطع زمانی خاص نیستو پیشگیری عامل مهم جلوگیری از اعتیاد محسوب می شود ، گفت: این اداره کل به عنوان عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  فعالیت‌های خوبی داشته و بیشترین توجه را در حوزه پیشگیری متمرکز کرده است.
 
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: تربیت نیروی متخصص، تشکیل بانک اطلاعاتی،  از جمله فعالیت های انجام شده در سند جامع پیشگیری و کاهش آسیب های اعتیاد است.
 
جمشیدی به به وجود آموزش های رایگان برای خانواده های علاقه مند به آن اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی مازندران منعقد شد که طی آن دانشگاه متعهد به  انجام فعالیت هایی در حوزه پیشگیری، مقابله، برقراری ایستگاه های سلامت، آموزش‌های فعالیت‌های خود مراقبتی برای خانواده هایی رها شده از دام اعتیاد شد.
 
وی به ارائه تسهیلات ، مبلغ 60 میلیارد ریال برای  اشتغال زنان سرپرست خانوار از صندوق "مهر امید" در سال 94 اشاره کرد و افزود:  مقرر شد  در سال 95 ، 30 میلیارد ریال دیگر به این خانوارها اختصاص یابد.
 
جمشیدی ادامه داد: وضعیت طلاق در کشور قابل تامل است و باید همه دستگاه‌ها موضوعات فرهنگی و خانواده را با جدیت دنبال کنند و از توان اداره کل امور زنان  و خانواده به تنهایی برای رسیدگی به همه امورات بانوان خارج است.
 
وی با اشاره به اینکه آموزش اصول فرهنگی و اجتماعی در مدارس انجام نمی‌شود، گفت:  اعتیاد یکی از عامل های مهم در امر طلاق است بنابراین می طلبد تا اقدامات پیشگیرانه در این موضوع بیشتر پرداخته شود و با اطلاع رسانی، آگاه سازی سیاست‌های زیرساختی و تعامل دستگاه‌ها و با هم افزایی امکانات در این حوزه با برنامه وارد شوند.
 
جمشیدی تاکید کرد: با توجه به مهم بودن تحکیم خانواده  لازم است تا همه مسئولان و مدیران موضوع فرهنگ را در سرفصل همه فعالیت های خود قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه آسیب طلاق های خاموش وعاطفی بیشتر از طلاق های حقیقی است که بیشتر این طلاق ها در 5 سال اول زندگی اتفاق می افتد، عنوان کرد: انتخاب اشتباه، تنش، عدم مقابله با نفس در خانواده‌ها از عوامل طلاق بوده و متاسفانه در آموزش‌های رسمی خود در کنار هم بودن را به فرزندانمان نیاموختیم.
 
جمشیدی ، عنوان کرد: بازه سنی اعتیاد در استان بین 20 تا 35 سال و در مقطع تحصیلی دیپلم هستند و درصد عمده‌ای از اعتیاد در سنین بانوان بالای 50 سال است که عمدتا از قشر مهاجرین هستند.
 
وی در ادامه افزود: لازم است تا این باور رادر فارغ التحصیلان زن ایجاد کنیم که پس از پایان تحصیل فقط به دنبال شغل دولتی نباشند بلکه با توجه به رشته تحصیلی که دارند به دنبال ایجاد اشتغال باشند و برای خود کار آفرینی کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ، گفت: اداره کل بانوان استانداری مازندران در بسیاری از حوزه‌ها نسبت به دیگر استان‌ها پیشرو است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز