خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران :

از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پارکهای جنگلی مازندران استفاده نشده

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۰۵۸

استاندار مازندران نامهربانی با طبیعت را خسارت بار خواند و گفت : حفاظت ، احیاء و بهره برداری درست از جنگل و منابع طبیعی یک ضرورت است و همه باید تلاش کنند تا همه استعدادهای جنگل شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح در آیین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی که در مجموعه شرکت توسعه پردیس گردشگری لالیم ساری برگزار شد  با اشاره به درنظرگرفتن 122 نقطه به عنوان منطقه گردشگری در این استان گفت که نباید در این زمینه و برای واگذاری زمین به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری خست به خرج دهیم.

وی افزود : می توان با استفاده از مجریان و بهره گیری از مطالعات دقیق نسبت به سرمایه گذاری در این مناطق گردشگری اقدام کرد.

مقام عالی دولت ادامه داد: واگذاری عرصه های طبیعی به سرمایه گذاران بخش خصوصی با رعایت قوانین مطمئنا منتج به قطع درختان نمی شود و به نوعی جلب مشارکت خواهد بود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه 70 درصد سطح این استان را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند ، تاکید کرد : نباید سرمایه گذار برای اجرای طرح گردشگری در مناطق تعیین شده با مشکل مواجه باشد.

استاندار مازندران به ظرفیت موجود پارکهای جنگلی استان اشاره ای کرد و افزود: درحال حاضر می بایست مدیریت مناسب و لازم برای این مجموعه ها صورت بگیرد.

وی گفت: تاکنون از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پارکهای جنگلی مازندران اقدام نشده است که باید این روند جدی گرفته شود.

وی به حضور جنگل نشینان در بخش مهمی از جنگل های شمال اشاره کرد و ادامه داد: نمی شود در برنامه ریزی های جنگل این افراد را در نظرنگرفت.

استاندار مازندران گفت که همه استعدادهایی که در جنگل وجود دارد را باید دربرنامه ریزی ها لحاظ کرد.

وی ادامه داد: مدیریت دام در جنگلها باید پایدار واستمرار داشته باشد و برخورد سلیقه ای و سیاسی نباید صورت بگیرد.

فلاح تشکیل تعاونی های جنگل نشین را اقدامی موثر برای استفاده از ظرفیت این افراد دانست وادامه داد: راهی نداریم جز اینکه با تامین منافع شان از آنها برای حفاظت از منابع طبیعی  استفاده کنیم.

مقام عالی دولت در استان نامهربانی با طبیعت را خسارت بار خواند و گفت : حفاظت ، احیاء و بهره برداری درست از جنگل و منابع طبیعی یک ضرورت است و همه باید تلاش کنند تا همه استعدادهای جنگل شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار مازندران در ابتدای سخنان خود از حماسه بزرگ مشارکت حداکثری مردم مازندران در دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تقدیر نمود و گفت : مردم مازندران همیشه پیشتاز و پیشگام خلق حماسه های سیاسی در کشور بوده و هستند و این حضور گسترده مردم در عرصه تعیین سرنوشت مسئولیت ما را سنگین تر کرده است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز