خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت بازرسی انتخابات در غرب مازندران

مردم تخلفات انتخاباتی را به بازرسان گزارش کنند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات با تاکید بر اینکه نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رای حضور دارند، گفت: در صورت مشاهده هر نوع تخلفی مردم می‌توانند به نمایندگان فرماندار منعکس کنند.

به گزارش ایلنا از ساری ؛ حسن خیریان‌‎پور در حاشیه بازدید از شعب اخذ رای  در غرب مازندران  اظهار کرد: امسال 3 هزار و 460 نفر در قالب هیئت بازرسی استان، هیئت بازرسی شهرستان‌ها، هیئت بازرسی ویژه و سربازرسان در شعب اخذ رای به همکاری مشغول هستند.

وی با اشاره به اعمال مراقبت جدی برای کاهش تخلفات در این دور از انتخابات، بیان کرد: انتخابات یک پروژه ملی، فراگیر و مهم است بنابراین باید حضور گسترده‌ای از سوی عموم مردم در آن لحاظ شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان در غرب مازندران با اشاره به اینکه تاکنون تخلف انتخاباتی گزارش نشده است، افزود: امروز در سطح مازندران 50 هزار نفر در قالب برگزاری انتخابات شرکت دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت انتخابات امسال تاکیدات لازم در شعب اخذ رای صورت گرفته و قرار شد تا نماینده فرمانداران و ناظران شعب اخذ رای تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

خیریان‌پور با تاکید بر اینکه نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رای حضور دارند، تاکید کرد: در صورت مشاهده هر نوع تخلفی مردم می‌توانند به نمایندگان فرماندار منعکس کنند تا به دور از هرگونه تخلفی شاهد انتخابات باشکوهی در کشور باشیم.

وی انتخابات را تجلی اراده مردم در اداره کشور خواند و خاطرنشان کرد: اگر فرد یا افرادی بخواهند تخلف کنند براساس تخلفات احصا شده که به هیئت اجرایی و بازرسان ابلاغ شده است و اگر کسی بخواهد داخل شعبه تخلفی کند به دستور نماینده فرماندار جلب شده و پس از صورتجلسه تحویل مراجع قضایی می‌شود.

معاون منابع انسانی استاندار مازندران تاکید کرد: در صورت ارتکاب تخلف در خارج از شعبه‌ها ماموران انتطامی مراقبت لازم برای برخورد با متخلفان خواهند داشت.

وی در مورد صندوق‌های اخد رای ثابت و سیار در این استان، اظهار کرد : سعی شد تا در این دور از انتخابات صندوق‌های سیار را تقلیل داد و بیشتر برای پادگان‌ها، بیمارستان‌ها و حتی برای افراد کهنسالی که قادر به حضور فیزیکی نیستند در نظر گرفته شود.

خیریان‌پور با اشاره به حساسیت این دور از انتخابات، اظهار کرد: با توجه به اینکه برای نخستین‌بار در این دولت دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌کنیم و با توجه به شرایط حساس اجتماعی و مسایل بین‌المللی و سیاست‌های خارجی حضور در این دوره از انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر : ۳۵۰۶۶۳