خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضائیه:

کمربندها برای تحول در وضعیت اقتصادی را محکم ببندید

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۸۳۰

رئیس قوه قضائیه گفت: اجرای طرح‌ اقتصادی کوچک زودبازده می‌تواند به اشتغال کشور کمک کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی امروز در همایش فعالان واحدهای تولیدی و صنفی مازندران با اشاره به لزوم حرکت و جهاد در پیاده‌سازی برنامه‌های اثربخش در پساتحریم اظهار داشت: تداوم در اجرای طرح‌ اقتصادی کوچک زودبازده می‌تواند به اشتغال کشور کمک کند.

وی افزود: در دوران پساتحریم نیاز به تلاش مضاعف داریم تا در حوزه عمل بتوان تحول جدیدی را خلق کرد.

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از اینکه بحث اقتصاد مقاومتی تنها با ارائه طرح حل نمی‌شود، تصریح کرد: کمربندها برای تحول در وضعیت اقتصادی را محکم ببندید و صاحبان ایده در دانشگاه‌ها نیز دراین زمینه کمک کنند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی حضور سرمایه‌گذاران را در نیز در تحول اقتصادی کشور موثر دانست و خاطرنشان کرد: امروز هر فردی در کشور در حوزه سرمایه‌ای و علمی حضور دارد باید به میدان بیاید.

وی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز گفت: قوه قضائیه از سرمایه‌گذاری‌های سالم حمایت می‌کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در همه استانها دفتر سرمایه‌گذاری برای رسیدگی بیشتر به طرح‌های اقتصادی زیر نظر قوه قضائیه ایجاد شده است، افزود: برخی بازرسان را به وزارتخانه‌ها می‌فرستیم تا اشکالات ایجاد شده را در مسیر سرمایه‌گذاری بررسی کنند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی خواستار ایجاد نشاط علمی و اقتصادی در دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها شد و بیان کرد: امیدواریم بحث اقتصاد مقاومتی را با تدبیر جلو ببریم.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه باید همفکری کنند تا گره‌ای از مشکلات کشور گشوده شود، اظهار داشت:  بحث اساسی در اقتصاد ما و در علوم تأثیرگذار است و لازم است در این زمینه توجه بیشتری شود دخالت ارزشها در علم است.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر توجه به بحث ارزشها در علوم تجربی اظهار داشت: نگاه پوزیتیویستی که علم با ارزش کاری ندارد، در دنیای امروز طرفداران چندانی ندارد و عالمان فلسفی دنیا امروز توجه به ارزشها و انسانیت را در کنار علم تجربی، مطرح می‌کنند.

لاریجانی افزود: ارزشها از کانال‌های مختلف به ساحت علم ورود پیدا می‌کند و ترجیح یک تئوری به تئوری دیگر، کار ارزش است که به ساحت علم می‌آید.

وی با تبیین بحث "هدف اساسی علم‌آموزی" تصریح کرد: فیلسوفان علم امروز مسئله هدف از علم را در جهان مطرح می‌کنند و تحت این عنوان کشف حقیقت و نگاه ابزار گرایانه بررسی می‌شود.

رئیس قوه قضائیه انتشار مجموعه آثار "فیلسوفان زنده در جهان" را یکی از اقدامات مؤثر برای تبیین ارزشها در جهان غرب عنوان کرد و افزود: این مسئله امروز در دانشگاه‌های معتبر جهان بررسی می‌شود.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به تربیت ایرانیان در فضای ایمانی خاطرنشان کرد: پوزیتیویست‌ها معتقدند حصول علم غایت خاصی ندارد در حالی که انتشار کتاب "از علم به حکمت" از ماکسول در زمینه شناخت ارزشها نشان می‌دهد که دستیابی به هدف در علم یکی از مهمترین مباحث در علوم فلسفه امروز است.

وی خواستار همخوانی علم با ارزشها در دانشگاه‌های کشور شد و با بیان اینکه علم مانند هر ابزاری می‌تواند غایت الهی پیدا کند، تصریح کرد: عالمی که قصدش ارزش الهی و انسانی است، در مسیر ارزشها علم را پیش می‌برد.

رئیس قوه قضائیه با ستودن فعالیت علمی عالمان و صرف عمر در راه کسب دانش افزود: نسل جوان ما در علوم تجربی توجه به ارزشها در ساحت علم به عنوان فعالیت مؤثر در حیات عالم جدی بگیرند.

وی با اشاره به حضور عالمان بی‌بصیرت در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در روایات متعدد فعالیت و عمل انسان بر مبنای بصیرت تأکید شده است و عالم بی‌بصیرت همانند فردی است که راه اصلی را رها کرده و منحرف به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه بصیرت را چراغ راهنما برای روشن کردن مسیر انسان عنوان کرد و راهکار حصول آن را در مشخص کردن تطبیق علم و یافتن آن دانست.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تشریح فعالیت عالمان بی‌عمل گفت: علم واقعی نوری است که خداوند در قلب افرادی که می‌خواهد قرار می‌دهد و انسانها برای دریافت بصیرت از دغدغه بیرون بیایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز