خبرگزاری کار ایران

شهردار رستمکلا در نشست با خبرنگاران:

30 درصد آب شرب رستمکلا هدر می رود

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۲۳۶

شهردار رستمکلا گفت: با توجه به قدمت شبکه های آبرسانی رستمکلا ، 30 درصد آب شرب این شهر هدر می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، شهردار رستمکلا  در نشست با خبرنگاران  که امروز  در شهرداری رستمکلا برگزار شد با اشاره به وظیفه ی خطیر رسانه ، نگاه موشکافه و دقیق به مسائل و پیگیری خواسته ی مردم را  از ویژگی های خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست که باید وجدان کاری  نیز در این حرفه مدنظر قرار گیرد.
 
علی برهانی با بیان اینکه رسانه ها به دنبال رفع موانع ومشکلات مردم هستند اضافه کرد: رسانه ها می توانند با به چالش  و به نقد کشیدن مسئولان و استفاده از ظرفیت های رسانه ،  مسئولان را به تفکر ، مشورت و انتخاب بهترین راه کمک کنند.
 
شهردار  رستمکلا با توجه به نزدیک شدن سال 95 گفت: شهرداری به دنبال آماده سازی فضای شهر و مدارس برای ورود و اسکان مسافران است که با توجه به علاقمندی گردشگران به مناطق دیدنی ، سایت موزه گوهرتپه با سابقه ای 7000 سال ، پارک جنگلی مهربان رود (با قابلیت هایی چون ماهیگیری ، سنگ نوردی ، غارنوردی ، شکار ، طبیعت و آبتنی در فصل گرم سال  ) وجود 15 قنات ،  تکیه ی سلطانی رستمکلا ، حسینیه فرحی و علوی با ارسی های زیبا ، حسینیه علیزاده ، دو بنای تاریخی  آقا سید کریم و سید جعفر رستمکلایی را از جاذبه های گردشگری شهر رستمکلا اعلام کرد.
 
علی برهانی با بیان اینکه بهره برداری از سنگ معادن در رستمکلا قدمتی طولانی دارد اضافه کرد: از  گذشته  هر شخصی در زمین خود از معادن استفاده می کرد که بعضا مشکلاتی ایجاد می شد  برای بهبود این وضعیت ، طرح ساماندهی  معادن رستمکلا در برنامه قرار گرفت که با پیگیری های صورت گرفته ، 10 معدنی که  مشغول به کار بودند به 3 معدن کاهش یافت.
 
وی بازگشایی خیابان امام  (اتصال سه راه مدرس به سه راه ولیعصر ) را یکی از مطالبات مردم شهر رستمکلا بیان کرد و ادامه داد : این بازگشایی حتما در سال 95 اجرا خواهد شد که این جاده از وسط بافت های فرسوده عبور می کند و میلیارد ها تومان افزایش قیمت و نگاه منطقه ای  را تغییر می دهد، این جاده 3.5 میلیارد  برای تملک و اجرای آن بودجه پیش بینی شد.
 
شهردار رستمکلا با اشاره به اینکه هیچ میدان ورودی در شهر و جانمایی درست در طرح جامع رستمکلا در گذشته پیش بینی نشده بود تصریح کرد: اداره راه شهرستان بهشهر کمترین توجهی به خیابان اصلی شهرو یا بلوار امام رضا (ع) نداشت و با توجه به هزینه ی 22 میلیارد تومان اداره راه ، هزینه ای به  رستمکلا اختصاص نیافت.
 
برهانی با اشاره به پیاده رو سازی حدود 7000 متر در رستمکلا افزود: در سال جاری 1200 جعبه گل در شهر نشا کردیم و در حیطه ی تاکسی درون شهری 10 دستگاه تاکسی اضافه خواهد شد که با احتساب تعداد قبلی به 16 دستگاه تاکسی خواهد شد و 20 دستگاه تاکسی برای مسیر های برون شهری اختصاص یافت.
 
همچنین وی بودجه  سال 95 را حدود 3 میلیارد و 800 میلیون  پیش بینی کرد که در سال 94 این مقدار حدود 3 میلیارد و 200 میلیون بوده است این در حالی است که شهر رستمکلا حدود 12 هزار جمعیت و حدود 3 هزار خانوار دارد.
 
رییس شورای شهر رستمکلا در این نشست خبری با اشاره به کمبود منابع آبی ،  مشکل آب شرب رستمکلا و شبکه های فرسوده اظهار داشت: با توجه به قدمت شبکه های آبرسانی رستمکلا ، 30 درصد آب شرب این شهر هدر می رود.
 
حاجی زاده گفت: در سال آینده یک حلقه چاه حفر و وارد شبکه آبرسانی می شود تا مشکلات آبی رستمکلا کاهش یابد اگرچه مردم نیز باید با ااستفاده بهینه از هدر رفت آب جلوگیری کنند.
 

وی به حوادث غیر مترقبه از جمله سیل در سال های اخیر اشاره کرد که خسارت هایی به شهر و مزارع کشاورزی وارد کرد که در همین راستا سد سرشاخه گیر در ضلع جنوبی شهر ، دیوارکشی نهر ، دو دستگاه پل بر روی رودخانه فصلی از اقدامات مهم بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز