خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران :

شمار کارگران بیکار شده در مازندران به دو هزار نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۶۵۴

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران شمار کارگران بیکار شده را تاکنون دو هزار نفر اعلام کرد و گفت: باید حقوق این کارگران احقاق شود.

به گزارش ایلنا،سیدعلی اصغر محمودی ظهر شنبه در جلسه کمیته شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی درزمینهٔ بررسی موضوعات حسابرسی تأمین اجتماعی، بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور در خاورمیانه است افزود: این سازمان در ایران روی پای خود ایستاده است درحالی در بسیاری از کشورها، دولت‌ها به این سازمان کمک می‌کنند.

وی شمار بیمه شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی در کشور را ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این سازمان بیش از هزار بخشنامه دارد و باید کارفرمایان از بخش نامه‌ها و قوانین مربوطه آگاهی داشته باشند.

محمودی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی آمادگی ارائه آموزش‌های لازم به کارفرمایان را دارد گفت: این درحالی است که تمامی بخش نامه‌های این سازمان بر روی سامانه قرار گرفته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران بابیان اینکه مازندران در ارائه لیست‌های بیمه‌ای بصورت اینترنتی ر کشور پیشتاز است گفت: مازندران رتبه چهارم کارفرمایی در کشور را داراست و ۱۳۰ هزار کارفرما در استان فعالیت می‌کنند که لیست‌های بیمه‌ای را به صورت اینترنتی ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات در کشور ناشی از نبود آموزش‌های لازم است تصریح کرد: بازرسی از دفاتر قانونی از جمله وظایف تأمین اجتماعی است که انجام می‌شود و کارگاه‌هایی که بیش از ۵۰ کارگر دارند و طبق قانون مشمول بازرسی نیستند باید مشمول حسابرسی شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران یادآور شد: کاهش سال‌های بازرسی و حسابرسی از ۱۰ سال به پنج تا دو سال از کارگاهها در واقع تضییع حقوق بیمه شدگان است ازاینرو حسابرسی از کارگاه‌ها بصورت ۱۰ ساله انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه موسسه حسابرسی مستقل است، شمار کارگران بیکار شده را تاکنون دو هزار نفر اعلام کرد و گفت: باید حقوق این کارگران احقاق شود.

وی اصلاح قانون تأمین اجتماعی را لازم و ضروری دانست و گفت: بازنگری و اصلاح این قانون در دست اجراست اما تا زمان اصلاح باید قوانین موجود را رعایت کنیم.

محمودی از شناسایی ۲۲۰ کارگاه  و کارفرمای دچار مشکل مالیاتی خبر داد و گفت: برای پرداخت بدهی این کارفرمایان اقساط ۱۲ ماهه بسته‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز