خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران در گفتگو با ایلنا:

انتخابات باید در یک فضای رقابتی و عادلانه برگزارشود

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۱۲۲

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران گفت: انتخابات به‌عنوان اصلی‌ترین جلوه‌گاه مشارکت و ازجمله حقوق شهروندی خدشه‌ناپذیر در نظام مردم‌سالاری سازگار با دین ماست.

سعید میرزایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری با بیان اینکه مشارکت گسترده مردم جز با میدان‌دادن به سلایق مختلف، جلب اطمینان و نظر شهروندان درباره تأثیر رأی آنان و همچنین ایجاد امید به حل مشکلات و دستیابی به توسعه و پیشرفت پایدار حاصل نخواهد شد گفت: طرد و نفی افراد و سلایق مختلف فکری و سیاسی در کنار ایجاد برخی محدودیت‌های سلیقه‌ای که منطبق با قانون و روح مردم‌سالاری دینی نیست نه‌تنها به مشارکت مردم کمک نخواهد کرد بلکه می‌تواند به عکس آن تبدیل شود.

دبیر حزب اسلامی کار مازندران تصریح کرد: بی‌شک پدیدآوردن فرصت برای حضور همه جریانات و احزاب سیاسی قانونی و شخصیت‌های دلسوز و وفادار به نظام که بعضا منتقد برخی کاستی‌ها و ناکارآمدی‌ها هستند، هم وظیفه قانونی و شرعی نهادهای ذی‌ربط و هم تکلیف ملی برای زمینه‌سازی حضور حداکثری و بانشاط مردم است.

وی در این گفتگو افزود: استفاده درست از ظرفیت‌های خوب کشور سبب هم‌افزایی ملی و ایجاد وحدت بیشتر در اقشار مختلف خواهد شد و هر حرکتی برخلاف این مسیر، خدشه به این جایگاه با اهمیت را سبب می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: مجلسی که نمایندگان اقشار مختلف با تنوع سلایق و دیدگاه‌ها و تخصص‌های گوناگون در آن حضور داشته باشند، کارآمدی لازم در شرایط حساس فعلی برای همراهی با دولت در راستای ترمیم آسیب‌های به‌جامانده از دولت گذشته را خواهد داشت و در غیراین‌صورت، حل معضلات جامعه و کشور میسر نخواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران  اضافه نمود: بازشدن فضای سیاسی و ایجاد زمینه برای مشارکت گسترده مردم در امور، ازجمله وعده‌هایی است که طلیعه آن در تعداد بالای ثبت‌نام‌کنندگان در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی دیده می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه هرچه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم، بر اساس تجربه‌های قبلی فضای کشور پرنشا ط‌تر و باز‌تر می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه هم‌اینک در کشور سخت‌گیری‌هایی که قبلا نسبت به احزاب و فعالان سیاسی وجود داشت‏، وجود ندارد و فضای رسانه‌ای ما تا حدی بهتر از قبل است٬ اما نمی‌توان منکر این شد‏ کسانی که این وضعیت را نمی‌پسندند به دنبال آن هستند تا با سناریوهایی فضای کشور تحت تاثیر قرار دهند.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران با بیان اینکه تمامی راهبرد اصلاح‌طلبان در اتحاد خلاصه می‌شود، یادآور شد: اصلاح‌طلبان در سایه اتحاد خود و اینکه درون خود هیچ رقابتی نباشد و دچار چند دستگی نشوند، می‌توانند به نتایج و خواسته‌های حداقلی دست یابند.

وی با بیان اینکه انتخابات باید در یک  فضای رقابتی و عادلانه  و با حضور حداکثری مردم برگزار شود، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در مقایسه با رقیب خود از تفاهم و وحدت خوبی برخوردارند و در برخی مواقع برای رسیدن به وحدت حداکثری لازم است از حق خود بگذرند.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران ایجاد فضای بانشاط سیاسی در کشور و استان را برای بیان دیدگاه های تمام سلایق سیاسی به منظور آشنا کردن مردم با نظرات افراد، احزاب و گروه ها یکی از پیش شرط های برگزاری انتخابات پرشور که مد نظر بزرگان نظام است دانست و گفت : امیدواریم در ایام باقیمانده تا انتخابات شاهد برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و همایش های رسمی احزاب باشیم تا مردم با نگاه بازتر و آشنایی کامل انشالله در هفتم اسفندماه به پای صندوق های رای رفته و گزینه های مطلوب خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز