خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران قائمشهر:

طیور سنتی ،بلای جان طیور صنعتی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۶۶۰

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران قائمشهر گفت: بانکها و مؤسسات بانکی با دریافت سودهای کلان به جان این صنعت افتاده اند.

به گزارش ایلنااز قائمشهر، کیوان رحمانی صبح امروز، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات صنعت طیور بسیار زیاد است اظهار داشت: این مشکلات جزء سیاست یک بام و دو هوا در دولت های گذشته است و در دولت دهم هم به آن چندان توجه نشده است.

وی افزود: بانکها و مؤسسات بانکی با دریافت سودهای کلان به جان این صنعت افتاده اند و با وجود تورم 12.2 درصدی نرخ بهره بانکی 28 درصدی دریافت می کنند و این تفاوت 16 درصدی مشکلات زیادی را بوجود می آورد.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران قائمشهرتصریح کرد: سیاست بی تدبیری بخش کشاورزی کشور و تصمیمی گیران دولتی یکی از عوامل به زمین خوردن آرمانهای این صنعت است.

رحمانی ادامه داد: همچنین سیاست های مالی غلط دولت در مقابل این صنعت یکی دیگر از مشکلات مرغداران است و این در صورتی است که سیاست ها و قوانین نیاز به نظارت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه 99 درصد تولید طیور توسط بخش خصوصی انجام میشود اظهار داشت: اما عملاً 99 درصد بخش دولتی تصمیم گیرنده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران قائمشهر افزود:تولید کنندگان طیور صنعتی بسیار زجر می کشند چرا که هزینه تمام شده تولید بیشتر از قیمت عرضه مرغ در بازار است و میلیاردها تومان از بخش کشاورزی به جیب واسطه ها و دلالان می رود.

رحمانی با اشاره به اینکه سالانه در کشور700 هزار تن مازاد تولید داریم که هیچ فکری برای آن نشده است تصریح کرد: با ادامه این روند صنعت طیور که جزء صنایع سرمایه گذاری برتر است رو به نابودی می رود.

وی به مشکلات موجود در این بخش اشاره کرد و گفت: استعداد بالقوه ای در بخش کشاورزی داریم اما متأسفانه به دلایل مختلف سیستم یکپارچه و برنامه مدونی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی تعریف نشده است.

رحمانی ادامه داد:از مشکلات دیگربخش طیور، کاهش راندمان و بهره وری این بخش است که در سطح بسیار پایینی قرار داریم و علت آن در نظر نگرفتن مزایای نسبی جغرافیایی کشور است.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران قائمشهرتصریح  کرد:یکی از معضلات بخش کشاورزی و زنجیره تولید افزایش این زنجیره است.مازندران با 11 درصد تولید رتبه اول گوشت سفید را داراست  و 76 درصد جوجه های تولیدی کشور از مازندران استحصال می شود.

وی اظهار داشت: محصولات گوشت سفید در داخل کشور از حد استاندارد بالاتر است ولی سن کشتار رعایت نمی شود اگر مرغ آماده طبخ یک تا 1.5 کیلو  را کشتار کنند کیفیت گوشت به لحاظ نداشتن چربی بهتر خواهد بود.

رحمانی گفت:طبق قانون، مرغداران از پرداخت آب بها معاف هستند اما متأسفانه وزارت نیرو با توجیهات مختلف قانون مرغداریها را از بخش کشاورزی مثتثنی می کند که قرار است از سوی مجلس این مسئله بررسی شود.

وی در پایان طیور سنتی را بلای جان طیور صنعتی  خواند و افزود: رعایت بهداشت در طیور سنتی بسیار پایین است و فروش مرغ زنده در داخل شهر یک معضل است که خوشبختانه با کمک فرماندار تا حدود زیادی در سطح شهرتان برطرف شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز