خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی:

عملکرد جهاد کشاورزی در بازار مرکبات 17 درصد بیشتر از عملکرد جهانی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۰۶۳

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با کاهش عوارض گمرکی امکان صادرات افزایش و کارهایی مانند حمل و نقل،نگهداری و فراوری توسعه می یابد.

به گزارش ایلنا از قائم شهر، ابوالقاسم حسن پور، در مراسم افتتاح جشنواره ملی مرکبات در قائم شهر با بیان اینکه ایران بیش از 17 میلیون تن محصولات باغبانی دارد که در سطح2میلیون و 600 هزار هکتار در سراسر کشور پراکنده است و از این میان سهم مرکبات بیش از 4.5 میلیون تن است اظهار داشت: محصولات باغبانی ما به ازای هر نفر دویست کیلوگرم میوه در طول سال تولید می شود. 

مدیرکل میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: چهار و نیم میلیون تن تولید مرکبات کشور است که این رقم 5 برابر سرانه جهانی است.

حسن پور با بیان اینکه اصلاح باغی بیشتر از توسعه مدنظر سازمان جهاد کشاورزی است تصریح کرد: تصمیم داریم در جهت ارتقا سطح تولید کار کنیم تا بتوانیم معرفی بهتری از محصولات داشته باشیم.

وی افزود: عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در بازار مرکبات 17 درصد بیشتر از عملکرد جهانی است و بازارهای ما در سالهای گذشته خوب کار کرد و قیمت مرکبات در سال ۹۳و۹۴ برای تولید کننده و مصرف کننده راضی کننده بود.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: باغداران و تعاونی ها باید به ما کمک کنند تا حتی یک پرتقال هم وارد کشور نشود چراکه با این کار، فاصله تولید و مصرف کاهش می یابد و مصرف کننده و تولید کننده هردو راضی خواهند بود.

وی ادامه داد: تولید نهال سالم هزینه های تولید را کم می کند و در همین راستا باید این تولیدات را تقویت کرد.

حسن پور از شهرداران خواست تا بیلبردهای شهردار را در اختیار تعاونی های مرکبات قرار دهند تا محصولات را به مردم معرفی نمایند.

وی درخاتمه به تقویت صادرات اشاره کرد و گفت: با کاهش عوارض  گمرکی امکان صادرات  افزایش و کارهایی مانند حمل و نقل،نگهداری و فراوری توسعه می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز