خبرگزاری کار ایران

مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر:

پراکندگی در صادرات مرکبات یکی از معظلات این صنعت به شمار می رود

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۵۶

مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهرگفت:با هماهنگی های بعمل آمده، 82 مورد از مراکز فروش مرغ در بازارهای هفتگی بازدید که 48 واحد مورد اخطار و سپس پلمپ شد.

به گزارش ایلنا از قائم شهر، فرزین فرهادی شامگاه دوشنبه در جلسه تنظیم بازارشهرستان قائم شهر به بحث صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 30 صادرکننده مرکبات در شهرستان قائم شهرفعالیت دارند و این پراکندگی، یکی از معضلات این صنعت به شمار می رود.

وی افزود: اگر بتوان باغداران و تولید کنندگان مرکبات را تحت پوشش اتحادیه قرار دهیم بهتر می توان در امر صادرات عمل کرد.

مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر،در ادامه به باروری 20 درصدی درختان توسط زنبورداری اشاره کرد و گفت: زنبورداری و تولید عسل علاوه بر کمک به بارآوری مرکبات، در اشتغالزایی نقش مهمی ایفاء می کند.

 در ادامه این جلسه مدیرعامل تعاونی زنبورداران قائمشهر به موفقیت زنبورداران در شهرستان اشاره و تصریح کرد: با اشاره به اینکه در طی چند سال اخیر زنبورداران موفق از قائمشهر انتخاب شده اند، اظهار داشت: اتحادیه زنبورداران قائمشهر در سال 67 با 25 عضو کارش را آغاز کرد و در حال حاضر 500 عضو را تحت حمایت خود دارد.

غلامعلی حاجیان  افزود:تعداد کلونی های زنبورعسل در قائم شهر، 44 هزارو یکصدونود کندو می باشد و میانگین تولید سالانه هر کندوی عسل حدود 12 کیلوگرم است.

وی اذعان نمود:هزینه های تولید برای زنبورداران بسیار بالاست.

رئیس دامپزشکی شهرستان قائمشهر با اشاره به جمع آوری 450 کیلوگرم مرغ زنده از سطح شهر، افزود: با هماهنگی های بعمل آمده، 82 مورد از مراکز فروش مرغ در بازارهای هفتگی بازدید که 48 واحد مورد اخطار و سپس پلمپ شد.

مصطفی باقرزاده ادامه داد: مرغهای تخم گذار وقتی به پایان دوره تخم گذاری می رسند، مصارف صنعتی دارد و نباید در بازارهای هفتگی برای فروش عرضه شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز