خبرگزاری کار ایران

قائم‎مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد

آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی مازندران جهت مقابله با ویروس آنفلوآنزای H۱N۱

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۶۶۱

قائم‎مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیماری‎های سرماخوردگی و آنفلوآنزا از بیماری‌های شایع فصل سرما هستند که به‎شدت نیز مسری بوده، اما با پیشگیری می‎توان مانع از انتشار آن شد.

به گزارش ایلنا از ساری، فرهنگ بابامحمودی  قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان مازندران با اشاره به اپیدمی آنفلوآنزا در برخی از نقاط کشور اظهار کرد: بیماریهای سرماخوردگی و آنفلوآنزا از بیماری‌های شایع فصل سرما هستند که بهشدت نیز مسری بوده، اما با پیشگیری میتوان مانع از انتشار آن شد.

قائممقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با عنوان این مطلب که موردی از آنفلوآنزای H۱N۱ در مازندران نداشتیم گفت : باتوجه به درپیش بودن تعطیلات و ورود مسافران به استان ، ضروری است تا با اطلاع رسانی دقیق به مردم و تجهیز کامل مراکز بهداشتی درمانی ، استان را برای مقابله و پیشگیری از این بیماری ویروسی آماده کرد.

مدیر گروه‌ بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه احتمال شیوع ویروس آنفلوآنزا در اماکن عمومی و سرپوشیده خیلی بالاست، اظهار کرد: زنان باردار، کودکان دوماهه تا پنج‌ساله، افراد مسن با بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی، بیماران ریوی، تنفسی، کلیوی و قلبی، گروههای در معرض خطر هستند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز