خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران

نظام تربیت باید به دانش‌آموز توجه کند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: نظام تربیت باید به دانش‌آموز توجه کند و اگر بتوانیم این بستر را مهیا کنیم از آموزش و پرورش مطلوب و برجسته‌ای برخوردار می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم‌شهر، سید علی قاسمی در مراسم افتتاح نمایشگاه ابداعات دانش‌آموزان مازندرانی در شهرستان با بیان اینکه آموزش وپرورش به تقویت عقل و بعد تفکر دانش‌آموز می‌پردازد گفت: ما باید با تکیه بر توانمندی‌‎های خودمان، آموزش و پرورش را غنی و شکوفا کرده و خروجی را بهبود بخشیم.

قاسمی تصریح کرد: خوشبختانه در ۲ سال اخیر کارهای زیربنایی خوبی انجام شد و باید این روند ادامه یابد تا فرهنگ پژوهش و تحقیق در سراسر مازندران همه‌گیر شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر توانمندسازی نیروهای آموزش وپرورش و توسعه ظرفیت پژوهش و خلاقیت در آموزش و استقلال تعریف می‌شود اظهار کرد: افتخار داریم که برای اولین بارمیزبان این نمایشگاه هستیم.

محمد رسولی افزود: آموزش وپرورش موظف است با حمایت مالی و معنوی از مخترعان به این مهم توجه خاص داشته باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در مازندران جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود که این امر در جهت خلاقیت دانش آموزان بسیار کارآمد است.

رسولی گفت: خلاقیت به تنهایی کارساز نیست و زمانی که خلاقیت با دانایی درآمیزد موجب شکوفایی و رشد می‌شود.

گفتنی‌ست: نمایشگاه ابداعات و اختراعات پژوهش‌سرای دانش‌آموزان مازندران به مناسبت هفته پژوهش از ۱۴ لغایت ۱۸ آذر در قالب ۳۵۰ اثر در زمینه‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، رباتیک، علوم انسانی و هنر برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۲۷۳۶۸