خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران

تدوین سند آمایش سرزمین مازندران گامی مهم برای توسعه پایدار استان است

استاندار مازندران گفت: تهیه و تنظیم سند آمایش سرزمینی استان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و این سند بر اساس وضعیت فعلی و ظرفیت‌های مازندران تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای برنامه‌ریزی در سالن شماره یک استانداری مازندران به سند آمایش سرزمینی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه کشور، تهیه، تدوین وتصویب سند آمایش سرزمینی استان گام مهم در راستای توسعه پایدار در مازندران است.

وی با بیان اینکه داشتن یک سند آمایش در آستانه تنظیم برنامه ششم یک ضرورت قابل قبول و غیر قابل انکار است، افزود: تهیه و تنظیم سند آمایش سرزمینی مازندران از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و این سند بر اساس وضعیت فعلی و ظرفیت‌های استان تهیه شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه از این پس تمام تصمیمات باید بر اساس سند آمایش سرزمینی مازندران انجام گیرد، گفت: تمام مدیران و کار‌شناسان استان باید برنامه‌ها و طرح‌های خود را بر اساس این سند تنظیم کنند.

وی افزود: این سند چشم انداز یک سند دراز مدت و جامع است بنابراین همه استعداد‌ها باید در پهنه استان دیده شود وبه دور از بخشی نگری باید کلی به استان نگاه کنیم.

فلاح با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی مازندران بر اساس افق و چشم انداز ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ تهیه شده است، گفت: سند آمایش سرزمینی از ضروریات استان است و به عنوان یک سند مهم باید، برنامه‌های استانی را تنظیم کرد.

کد خبر : ۳۲۷۳۰۴