خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران انجام شد؛

پنجمین جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته کارگر

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۹۲۰

پنجمین جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته کارگر با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، نمایندگان نظام مهندسی استان و تشکل‌های مختلف در ساری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، میرعلی شیرافکن، رییس کانون شوراهای اسلامی کار کارخانجات مازندران، در این جلسه با بیان اینکه در جامعه اسلامی شأن و منزلت کارگر باید حفظ شود اظهار داشت: متاسفانه این موضوع کمرنگ شده است و مسئولین و دولتمردان باید بیشتر به قشر کارگری بها بدهند.

وی به وضعیت معیشتی کارگران اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت سخت معیشتی کارگران و بازنشستگان باید بدنبال هم ترازی باشیم که هنوز بصورت کامل اجرایی نشده است.

رییس کانون شوراهای اسلامی کار کارخانجات مازندران تصریح کرد: نرخ تورم از سوی دولت 17 درصد اعلام شد که این نرخ واقعی نیست و با توجه به اینکه نرخ تورم واقعی، بیشتر است حداقل حقوقی که برای امسال در نظر گرفته شده است عادلانه نیست.

در ادامه رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران نیز گفت: سال 93 جشن باشکوهی در روز کارگر برگزار شد که امیدواریم در سالجاری نیز بتوانیم با همدلی و همزبانی این کار را انجام دهیم.

سید هادی ساداتی با بیان اینکه لازمه همزبانی و همدلی در برقراری مراسم روز کارگر، هماهنگی با ستاد است افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی مدون در تمام شهرستان‌ها این مراسم را برگزار کرد و از مسئولین استانی بعنوان مدعو و مهمان ویژه دعوت بعمل آورد.

وی به عملکرد انجمن صنفی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث آموزش ایمنی کارگران ساختمانی بیش از 63 هزار نفر ساعت در تمام شهرستان‌های مازندران آموزش دیده‌اند.

رییس اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران نیز از حضور فعال و حداکثری بانوان در این مراسم خبر داد و گفت: بیش از 1000 نفر از بانوان در روز نهم اردیبهشت گرد هم جمع می‌شوند و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با رهبری و نظام تجدید بیعت می‌کنند.

صادقی از همه گروه‌ها و تشکل‌ها خواست تا با حضور در مراسم هفته جهانی کارگر، ندای حق طلبانه خود را به گوش مسئولین برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز