خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان

۷۰۰ میلیارد تومان در ارتباط با فعالیت های صنعت و معدن در مازندران هزینه شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۶۱

در سال ۹۳ رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در ارتباط با فعالیت های صنعت و معدن در مازندران هزینه شده است.

استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به این که علیرغم همه تنگناها، در شش ماهه دوم سال ۹۲ بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان در خصوص فعالیت های مرتبط با صنعت و معدن در مازندران هزینه شده است و این رقم در سال ۹۳ به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت: در سال ۹۳ رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در ارتباط با فعالیت های صنعت و معدن در مازندران هزینه شده است.

به گزارش خبرنگارایلنا، فلاح با بیان این که در سال ۹۲ فقط ۳۶ درصد از اعتبارات استان، تخصیص یافته است، افزود: این در حالی است که اعتبارات مازندران در ۹ ماهه نخست سال ۹۳ با تخصیص ۱۰۰ درصد و در ماه های اخیر با ۸۰ درصد تخصیص روبرو بوده است و به طور کلی انتظار داریم در سال ۹۳،۹۰ درصد از بودجه مازندران تخصیص یابد و دولت برای بودجه استان در سال آینده، افزایش هایی را در نظر گرفته است.

وی در ادامه بیان داشت: هم اینک در تمام شهرهای استان، طرح های نیمه تمام فعال شده و با جدیت پیگیری می شود.

استاندار با اشاره به این که بخشی از اشتغال استان توسط پیمانکاران و فعالیت های عمرانی ایجاد می شود، گفت: در این راستا اقداماتی صورت گرفته و با تشویق پیمانکاران، فعالیت های عمرانی استان رونق یافته، به طوری که در دهه فجر امسال بیش از ۱۳۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

فلاح ابراز داشت: در کشاورزی که محور فعالیت های استان است، اقدامات خوبی صورت گرفته و در سال ۹۳، گشایش خوبی در جهت محصولات کشاورزی ایجاد شده و طی امسال، هیچ مشکلی در جهت فروش برنج که ۴۰ درصد آن در مازندران تولید می شود، نداشته ایم.

وی با اشاره به این که در بخش سرمایه گذاری با توجه به رکود موجود، ارقام قابل توجهی در استان هزینه شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولت و بخش خصوصی، مصوبه دریافت شده و یا در حال اجراست و در حوزه گردشگری، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی مجوز دادیم که بخشی از این طرح آغاز به فعالیت نموده است.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان، با بیان این که همه صنایع فعال، غیر فعال و راکد مازندران را شناسنامه دار کردیم، یاد آور شد: به بانک ها تاکید کردیم تا با حمایت و همراهی صنایع، از محدود شدن فعالیت های تولیدی در استان جلوگیری کنند.

استاندار مازندران با اشاره به این که ایجاد مشاغل خرد و خانگی در استان حرکت بسیار مطلوبی در جهت تقویت اشتغال بوده است، گفت: بسیج سازندگی سپاه پاسداران بیش از ۸۰ میلیارد تومان وام کم بهره به بخش های خرد وتولیدی اعطا نموده است.

وی، با اشاره به این که همه مطالبات کارگران نساجی قائم شهر که بیش از ۸ سال دچار مشکل بوده، پرداخت گردیده است، اظهار داشت: ۹۵ درصد مطالبات کارگران نساجی بهشهر نیز که بیش از ۲۰ سال مشکل داشته، اقدام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز