خبرگزاری کار ایران

رسولی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم رشد؛

برگزاری جشنواره فیلم رشد باعثارتقاء دانش آموزان در زمینه فیلم و سینما خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۸۹۷

دانش آموزان مقاطع مختلف می توانند در سالهای آتی جایگاه جشنواره فیلم رشد را ارتقاء داده و با کیفیت بخشی به ساخت نهاد آموزش و پرورش کمک نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر گفت: دانش آموزان با دیدن فیلمهای مختلف می توانند از مسایل و تحولات روز دنیا مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، محمد رسولی در افتتاحیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در سال ۱۳۴۲ و با مدیریت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و آموزش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آغاز شد اظهار داشت: جشنواره یاد شده، با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فیلمهای برتر در حوزه آموزش و پرورش شروع بکار نمود.

وی افزود: پانزدهمین دوره جشنواره فیلم رشد که در گذشته با نام فستیوال فیلمهای آموزش و پرورش نمایش داده می شد مصادف شده بود با بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب که در آن سالها ۲۱ کشور در این جشنواره حضور داشتند و در سال ۱۳۶۴ جشنواره فیلم رشد با حضور حداکثری کشورهای مختلف در هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد.

رسولی با بیان اینکه به مرور زمان این جشنواره از تهران و پایتخت به شهرها و استانها کشیده شد تصریح کرد: امروزه شاهد حضور پررنگ همه استانها هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر اطهار داشت: بنا داریم در این جشنواره از توانایی همه هنرمندان و صنعتگران عرصه فیلم و سینما استفاده شود و نقش موثر این عزیزان در پیشبرد اهداف متعالی هنر نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم رشد باعثارتقاء دانش آموزان در زمینه فیلم و سینما خواهد شد بر هدف سند تحول بنیادین مبنی بر توجه به دو مقوله زیبایی و هنر تاکید کرد.

رسولی به نقد دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان مقاطع مختلف می توانند در سالهای آتی جایگاه جشنواره فیلم رشد را ارتقاء داده و با کیفیت بخشی به ساخت نهاد آموزش و پرورش کمک نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر ادامه داد: دانش آموزان با دیدن فیلمهای مختلف می توانند از مسایل و تحولات روز دنیا مطلع شوند و در همین راستا از همه ظرفیتها در داخل کشور، مدارس و آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

رسولی هدف از برگزاری فیلم رشد را تبادل فرهنگ میان شهرها و استانهای کشور با کشورهای مختلف برشمرد و گفت: امیدواریم این جشنواره هرساله با قوت بیشتری برگزار گردد.

گفتنی است: چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد ۲ لغایت ۶ اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز