خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

زیبایی حریم راهها موجب آرامش در رانندگی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۶۳۰

به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی در حاشیه راههای مازندران به دلیل ایجاد مشاغل متعدد مرتبط با نیاز کاربران جاده ای، اراضی مجاور حریم راههای این استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: حریم راه جزء جدانشدنی آن بوده، از این رو حفظ و زیبایی آن موجب آرامش و آسایش در حین رانندگی است.

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس حیدر نوروزی ضمن بیان این مطلب افزود: به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی در حاشیه راههای مازندران به دلیل ایجاد مشاغل متعدد مرتبط با نیاز کاربران جاده ای، اراضی مجاور حریم راههای این استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در حاشیه راههای مذکور بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.

وی افزود: از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقاء و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

نوروزی در ادامه به برنامه های این اداره کل برای پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها اشاره و عنوان نمود: این اداره کل به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای استان و همچنین در پیش بودن بهار طبیعت و ایام نوروز و حضور مسافرین و گردشگران نوروزی از سرتاسر کشور به این استان، سامان دهی و پاکسازی حریم محورهای ارتباطی استان را در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در ادامه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز، برچیدن تابلوهای غیر استاندارد و بدون مجوز، جمع آوری نخاله ها و… را از جمله برنامه های اجرایی این اداره کل در طرح پاکسازی حریم راهها عنوان کرد.

نوروزی در خاتمه خواستار عزم و ارادة ملی همه مردم علی الخصوص مالکین حاشیه راهها در زمینه پاکسازی حریم راهها شد و اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راهها یعنی استقبال از پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید در سطح محورها و همینطور محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محورها که این مسائل می تواند در سطح وسیع تر عاملی در جهت رکود توسعه همه جانبه این استان سرسبز و ولایت مدار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز