خبرگزاری کار ایران

در دیدار با تجار و بازرگانان روسی در محل اتاق بازرگانی آستارخان مطرح شد؛

حل موانع و مشکلات تجاری مازندران و آستاراخان

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۱۵۳

فعالین بخش خصوصی در این سفر حضور دارند و با تشکیل کارگروهی در این زمینه تلاش داریم که مشکلات تجاری به صورت جدی بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران گفت: یکی از مواردی که در این سفر پیگیری می شود توسعه روابط گردشگری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران غلامرضا عشریه در دیدار با تجار و بازرگانان روسی در محل اتاق بازرگانی آستارخان اظهار داشت: برای توسعه مناسبات تجاری دو استان مازندران و آستارخان گروه های تجاری را در این استان به سه قسمت تقسیم کردیم و کارگروه‌های متفاوتی در این استان در طی این مدت پیگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این سفر تلاش داریم که موانع و مشکلات تجاری دو طرف رفع شود، شرایط برای صادرات کالای مازندران به روسیه فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران اضافه کرد: یکی از مواردی که در این سفر پیگیری می شود توسعه روابط گردشگری است و با تشکیل کارگروهی در این زمینه طرف های مقابل امروز موارد را با همدیگر بررسی و نسبت به تعیین راهکار اقدام می کنند.

وی در ادامه درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات تجاری گفت: فعالین بخش خصوصی در این سفر حضور دارند و با تشکیل کارگروهی در این زمینه تلاش داریم که مشکلات تجاری به صورت جدی بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شد.

عشریه در ادامه خاطر نشان کرد: پیگیری برای ایجاد سرای تجاری در این استان نیز به صورت جدی در این سفر مطرح است و مقدمات اولیه برای ایجاد این سرای تجاری انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران اضافه کرد: یکی از موارد جدی در این سفر ایجاد سرای تجاری است که برنامه داریم این سرا به زودی راه اندازی شود که با ایجاد این سرای تجاری مشکلات تجاری ایرانی رفع می شود.

در ادامه علی یوسفیان بیان داشت: مراودات تجاری مازندران با روسیه مربوط به تهیه چوب و خمیراست، در جلساتی که داشتیم دو محموله چوبی از روسیه خریداری شد.

وی خاطر نشان کرد: خرید چوب مربوط به استارخان نیست ولی فواید آن به این استان می رسد، ولی مشکلی که وجود دارد مربوط به قیمت چوب است که این قیمت برای کشور ما دو برابری است که به سایر کشورها ارسال می شود.

نماینده کارخانه چوب کاغذ مازندران اضافه کرد: با وجود رایزنی نتوانستیم با شرکت های فعال در زمینه سلولوزی کاغذ ارتباط برقرار کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در کنار خرید چوب خریدار کاغذهای بازیافتی این کشور نیز هستیم و گردشگری سالارده نیز ظرفیت مناسبی برای گردشگری دارد که هیئت های تجاری قبلا از این مجموعه بازدید کردند و این مجموعه برای پذیرای از تجار روسی نیز آماده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز