خبرگزاری کار ایران

مسئول امور بانوان فرمانداری ساری:

تفکر و تدبر در قرآن سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۷۷

بسیاری ازآسیب های اجتماعی و فرهنگی که از غرب وارد فرهنگ ایرانیان شده باید با ترویج سبک زندگی از بین بروند.

کارگاه آموزشی بصیرت قرآنی با هدف ترویج فرهنگ تفکر و تدبّر در قرآن به مشارکت امور بانوان فرمانداری، هلال احمر و سازمان تبلیغات شهرستان ساری در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، فاطمه رحیمی مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان ساری، هدف از برگزاری این کارگاه را بکارگیری موضوعات دینی در خانواده و مهارت های زندگی اعلام کرد و گفت: در راستای اصلاح سبک زندگی و ایجاد نظم وانضباط که مهمترین اصل در سبک صحیح زندگی است، کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف برگزار می گردد.

کارشناس روانشناسی با اشاره به اینکه تفکر و تدبر در قرآن سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمن است، افزود: ‌ بسیاری ازآسیب های اجتماعی و فرهنگی که از غرب وارد فرهنگ ایرانیان شده باید با ترویج سبک زندگی از بین بروند.

سکینه اصغری مسئول امور بانوان هلال احمر ساری در حاشیه برگزاری این کارگاه برای داوطلبان هلال احمر گفت: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن رشد معنوی و شکوفایی استعداد کارکنان در راستای فرهنگ سازی و مکتب قرآنی می باشد.

وی با تاکید بر ایجاد فضای قرآنی در خانواده و جامعه افزود: هر اندازه فضای قرآنی در جامعه توسعه یابد همان اندازه بصیرت در بین خانواده ها افزایش خواهد یافت.

این مسئول هلال احمر گفت: انسان هایی که داوطلبانه در امداد رسانی به همنوعان خود شرکت می کنند به بالاترین باورها و اعتقادات رسیدند.

در ادامه استادطالب زاده کارشناس حوزوی پیرامون بصیرت قرآنی و ارتباط آن با مباحثاخلاقی و خانوادگی سخنرانی کرد.

استادطالب زاده در کارگاه آموزشی " بصیرت قرآنی " شناخت را اولین مرحله رسیدن به نقطه مقصد زندگی اعلام کرد و گفت: راهبرد های شناختی میزان آگاهی را افزایش میدهد.

کارشناس حوزوی تصریح نمود: هر چه شناخت انسان به خدا و به دین قوی باشد، انگیزه انسان تقویت شده و رفتار های مثبت بیشتری از او سر میزند و از طرف دیگر هرچه رفتارهای مثبت بیشتری انجام دهد زمینه رشد شناختی و انگیزشی او نیز بالا می‌رود.

وی در ادامه آن توضیح داد: این ابعاد با یکدیگر مرتبط بوده و با هم تعامل دارند. مثلا ازسوی دیگر عواطف مثبت انسان نیز می تواند در افزایش انگیزه ودر نتیجه استمرار رفتارهای دینی تاثیر گذاشته و باعثگردد انسان، سرعت بیشتری در طی مسیر معنوی و ارتقاء باورهای دینی داشته باشد.

این استاد حوزه تقویت باورها و اعتقادات را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: انسان برای این که بتواند به اعتقاداتش پایبند باشد و به ارتقاء آنها بپردازد لازم است که ایمان و دین خود را در ابعاد شناختی، رفتاری، عاطفی و انگیزشی تقویت نماید.

وی با اشاره اینکه باور پذیری از علم داشتن بالاتر است، ابراز داشت: پیمودن مسیر حق و رسیدن به اهداف عالی و متعالی زندگی، چشم بصیرت بین لازم است تا در مسیر باطل نرویم و گمراه نشویم و در رخدادها و مسائل سیاسی و اجتماعی از موضع‌گیری‌ها و تحلیل‌های نادرست و خلاف واقع مصون بمانیم.

وی با اشاره به اینکه چقدر خدا را میشناسیم و چه اندازه در زندگی ما تاثیر گذار است را باید واکاوی کنیم، خاطرنشان نمود: ذکر زندگی را مدیریت می کند، ایمان به خدا و باور پذیری به خدا بصیرت انسان به زندگی را روشنایی می بخشد.

وی در پایان باور پذیری معاد و اعتماد به نفس را از مراحل شناخت انسان بخدا مطرح نمود و گفت: معاد باوری اعتماد انسان را ارتقاء میدهد واحساس مفید بودن در جامعه، اراده انسان را در زندگی خانوادگی و جامعه مرتفع می نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز