خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تمام مراکز روستایی و شهری از استانداردهای مورد نیاز درمانی برخوردارشدند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۰۴

با اجرای طرح تحول سلامت در اثرات چشمگیری در حوزه درمان و بهداشت در کشور به وجود آمد.

قاسم جان بابایی در مراسم بهره برداری همزمان از ۱۰۰۰ خانه بهداشت روستایی سراسر کشور در مرکز بهداشت درمانی روستای زرندین نکا اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت در اثرات چشمگیری در حوزه درمان و بهداشت در کشور به وجود آمد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، وی با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور ۱۳۰ خانه به بهداشت در مازندران به بهره برداری رسید، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت مردم با مشکلات بهداشتی و درمان آن بهتر آشنا شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مشارکت همه اقشاردر طرح تحول سلامت از جمله مسائلی است که می تواند درروند اجرای این طرح موثر باشد.

جان بابایی به مشارکت خیرین در طرح های بهداشتی اشاره کرد و ابراز داشت: در حوزه بهداشت بیش از ۷ میلیارد تومان هزینه خیر خواهانه انجام پذیرفت.

وی عادلانه بودن طرح تحول سلامت را از جمله مزیت های این طرح اعلام کرد و گفت: در این طرح حاشیه شهرها نیز به طور متوسط با مراکز شهرها دیده شد.

جان بابایی افزود: تمام مراکز روستایی و شهری از استانداردهای مورد نیاز درمانی برخوردار شدند که این امر یکی از شاخصه های ارتقای سلامت محسوب می شود.

وی توزیع عادلانه داروها را از جمله مزیت های دیگر طرح تحول نظام سلامت دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲۶ قلم دارو در مراکز بهداشتی وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سال گذشته ۲۹۰ نفز پزشک در روستا خدمات رسانی می کردند ابراز داشت: در حال حاضر با شرایط خوبی که درزیست و حقوق آنها به وجود آمده در حال حاضر ۷۰ پزشک به آن تعداد اضافه شد.

جان بابایی افزود: مردم باید در حوزه سلامت و بهداشت توانمند شوند تا سلامت ارتقاء یابد و اگر مردم را متولیان سلامت نشناسیم این حوزه ارتقاء نخواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز