خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت و درمان:

یک هزار خانه بهداشت تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۸۴

در کمتر از چند ماه با تخصیص حدود ۴۴ درصد اعتبارات هزار خانه بهداشت در سراسر کشور ساخته و امروز به بهره برداری رسید

سید حسن هاشمی در مراسم بهره برداری همزمان از ۱۰۰۰ خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور که در مرکزبهداشت و درمانی روستایی زرندین نکا انجام گرفت اظهار داشت: در کمتر از چند ماه با تخصیص حدود ۴۴ درصد اعتبارات هزار خانه بهداشت در سراسر کشور ساخته و امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: به برکت انقلاب در طول ۳۶ سال گذشته تاکنون کارهای زیادی از قبیل راه، برق، آب و… در کشور انجام شد.

هاشمی بیان داشت: نزدیک به هزار خانه بهداشت در ۶ ماه اول ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای ما فاقد امکانات و خدمات پزشکی بود ابراز داشت: ولی در حال حاضر ما بهترین متخصیصن را در مراکز بهداشتی سراسر کشور داریم.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه جهت گیری دولت در مناطق محروم و کم برخوردار است، گفت: با اقداماتی که برای رفع عقب ماندگی در حوزه بهداشت صورت گرفته انتظار می رود با همت مردم و سیاستگذاران و دولتمردان آهنگ این تلاش ها سریع تر و سرعت آن بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در روستاهها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر پزشک وجود دارد، اظهار داشت: پدیرش دانشجو و استفاده از نیروهای بومی از جمله اولویت برنامه های بهداشت و درمان است.

هاشمی افزود: در زمینه تأمین دارو، انواع واکسن، استفاده از ماما و مکمل های دارویی در کشوراقدامات خوبی صورت گرفته و داروهای مکمل به زنان باردار و دانش آموزان در سطوح ابتدایی بصورت رایگان داده می شود.

وزیر بهداشت و درمان توجه به بهداشت و درمان حاشیه نشین ها را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت اعلام کرد و افزود: حدود ۱۰ هزار نفر حاشیه نشین در کشور داریم که از امکانات بهداشتی خوبی برخوردار نبودند با تلاشهای انجام شده آنان نیز از خدمات بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی بهداشت را مقدم بر درمان دانست و ابراز داشت: توجه به بهداشت و پیشگیری در سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری نیزبه آن توجه شده است.

هاشمی افزود: دولت به مسائل بهداشتی مردم توجه ویژه دارد از جمله می توان به کاهش ۳۰ درصدی روغن پالم اشاره کرد.

ویزیر بهداشت و درمان عدالت در سلامت را یکی از وظایف مهم برشمرد و ابراز داشت: یکی از مهمترین مسائلی را که مسئولین باید به آن توجه داشته باشند عدالت در سلامت است و مردم باید از حداقل سلامت برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه امیدواریم شبکه بهداشتی کشور از روستاها به شهرها حرکت کند، اظهار داشت: در این دولت تمام خانه های بهداشتی و در مانی بازسازی و نوسازی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز